اخبار داغ

در ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان مطرح شد؛

افزایش ۵۳ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج در استان زنجان

افزایش ۵۳ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج در استان زنجان
افزایش ۵۳.۷ درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ و عدم محدودیت منابع برای اجرای طرح‌های اشتغال حوزه جوانان از مواردی بود که در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسن دادگر، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان امروز در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان گفت: تمام فعالیت‌های اقتصادی از جمله تولید و اشتغال، نیازمند تسهیلات و کمک، پشتیبانی و حمایت شبکه بانکی بوده و خوشبختانه زنجان، تنها استانی است که گزارش میزان همراهی شبکه بانکی با دستگاه‌ها را به وزارت کشور ارائه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 14 بانک، عضو شبکه بانکی استان زنجان هستند، اظهار داشت: طی سال‌های 97 تا 99 به ترتیب 8500 ، 12000 و 18500 میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده که میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته 116 درصد نسبت به سال 97 رشد دارد.

,

دادگر خاطرنشان کرد: نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی طی سال‌های 97 تا 99 نیز به ترتیب 80 ، 89 و 89 درصد بوده و منابع بسیار خوبی در سال گذشته توسط شبکه بانکی استان جذب شد.

,

وی افزود: منابع بانکی استان زنجان در سال گذشته 50 درصد نسبت به سال 98 و 95 درصد نسبت به سال 97 رشد داشت.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی 42.6 درصد به بخش صنعت و معدن، 28.6 درصد به بخش خدمات و بازرگانی و 12.1 درصد به بخش کشاورزی بوده است.

,

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی مدت مذکور اظهار داشت: در سال‌های 97 تا 99 به ترتیب 219 ، 381 و 585 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان زنجان پرداخت شده است.

,

دادگر با بیان اینکه در سال گذشته 11 هزار و 332 نفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند، گفت: تسهیلات پرداختی در سال گذشته 53.7 درصد نسبت به سال 98 و 167 درصد نسبت به سال 97 رشد داشت.

,

 

,

*‌ کاهش نرخ بیکاری جوانان استان از 18.4 به 15.2 درصد

, *‌ کاهش نرخ بیکاری جوانان استان از 18.4 به 15.2 درصد, *‌ کاهش نرخ بیکاری جوانان استان از 18.4 به 15.2 درصد,

طیب جعفری، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه اشتغال، اولویت ویژه برای دولت طی سال‌های گذشته بوده است، گفت: نرخ بیکاری جوانان استان زنجان از 18.4 درصد در سال 90 به 15.2 درصد در سال 98 کاهش یافته و مجموع نرخ بیکاری استان نیز از 8.4 درصد در سال 90 به 8 درصد در سال 98 کاهش یافته است.

,

وی افزود: در سال 98 نرخ بیکاری استان زنجان  15.2 درصد بود در حالی که این میزان در سطح کشور 26 درصد بود.

,

جعفری با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی طی سال‌های گذشته برای اشتغال در سطح کشور اجرا شده است، اظهار داشت: برنامه‌های اشتغال حمایتی با استفاده از ظرفیت تبصره 16 قانون بودجه سنواتی، برنامه‌های اشتغال ذیل تفاهمنامه‌های دستگاهی موضوع تبصره 18 قانون بودجه سنواتی، طرح اشتغال روستایی، طرح اشتغال خانگی، طرح رونق تولید، تسهیلات موضوع کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله این برنامه‌ها بوده است.

,

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا تمام شاخص‌های اقتصادی کاهش یافته و سبب بیکاری شده است، گفت: در سال گذشته 122 میلیارد تومان تسهیلات برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شد.

,

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌ها از جمله طرح‌های سه‌گانه کارانه اشتغال جوانان (کاج) ویژه اشتغال جوانان است، یادآور شد: این طرح‌ها شامل مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی برای جوانان 15 تا 23 ساله، کارورزی (آموزش و جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 22 تا 35 ساله) و مشوق‌های بیمه‌ای کارفرما (مکمل طرح کارورزی) است.

,

جعفری تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها هیچگونه محدودیت منابع در استان نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه