اخبار داغ

آیا بیماران خاص در کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کرده اند؟

آیا بیماران خاص در کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کرده اند؟
حسین بیگلری رئیس شورای بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه از عدم تخصیص سهمیه واکسن کرونا به بیماران خاص کرمانشاهی ابراز نگرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: از یک ماه پیش که موضوع تلقیح واکسن کرونا برای کادر درمان و بیماران زمینه ای مطرح شد نامه‌ای به رئیس دانشگاه و معاونت درمان نوشتیم مبنی بر اینکه بیماران خاص را در این زمینه فراموش نکنند.

وی افزود: در این راستا منتظر خبر تخصیص واکسن کرونا برای بیماران خاص و صعب العلاج ماندیم که بیماران تماس گرفتند در سایر مراکز کشور برای بیماران خاص واکسن کرونا تلقیح شده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد اما به نتیجه نرسید  این در حالی است که در سایر مناطق کشور از جمله قزوین، زاهدان، فسا، کهگیلویه و بویراحمد و تهران برای بیماران صعب العلاج و خاص واکسن‌کرونا تلقیح شده است.

وی عنوان کرد: در این باره سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان کرمانشاه پاسخ داده که بر اساس مصوبه ستاد کرونا هنوز بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان‌ها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و منتظر پیگیری هستیم.

رئیس شورای بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:  بررسی های ما نشان داد در سایر نقاط کشور برای بیماران خاص و صعب العلاج واکسن کرونا تلقیح شده است.

بیگلری تصریح کرد: همچنین در پاسخ به چرایی دریافت واکسن در سایر مناطق کشور گفته شد که آنها غیرقانونی عمل کردند در حالی که جای سوال است که چگونه غیرقانونی عمل کردن امکان‌پذیر خواهد بود مگر واکسن در بازار آزاد هم وارد می‌شود مگر نه این است که از طریق وزارت بهداشت به کشور وارد می‌شود و اگر غیر قانونی است ما نیز غیر قانونی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در  بیشتر دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته، افزود: به نظر می رسد سهمیه توزیع واکسن برای بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه نیز تخصیص داده شده که ممکن است پای کم کاری کارمندان یا موضوع دیگری در میان باشد.

بیگلری گفت: همچنان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان کرمانشاه عنوان کرد که ۶۵ درصد کادر درمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این نیز غیرقابل قبول است زیرا کادر درمان سربازان خط مقدم هستند و این میزان بسیار کم است این در حالی است که در سایر مناطق کشور تلقیح واکسن برای سالمندان آغاز شده است.

وی افزود: بیماران دیالیزی، تالاسمی و شیمی‌درمانی ها به طور مداوم به بیمارستانها مراجعه می‌کنند و آمار فوتی های ناشی از کرونا در میان بیماران خاص و صعب العلاج بالا است پس نمی توان با جان بیماران بازی کرد.

بیگلری تصریح کرد: گفته شده که پنجشنبه سهمیه واکسن برای بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص داده می شود چرا پس از این اعتراض ها این سهمیه داده شد درحالی که یک ماه است واکسن به کشور ما وارد شده اما به دست ما نرسیده است.

وی افزود: مسئولان رده پایین استان و کارمندان در این موضوع کوتاهی کرده اند که آنها را نخواهیم بخشید البته امیدوارم این سخنان سبب دلخوری افراد نشود زیرا بیماران انتظار دارند در این برهه زمانی حمایت شوند.

بیگلری خاطرنشان کرد: معاونت بهداشتی مسئول توزیع واکسن کرونا است و  برنامه زمان بندی برای مراجعه افراد دارای بیماری های زمینه ای که مسن تر هستند بر اساس اولویت نوبت بندی تدوین خواهد شد تا بیماران به ترتیب واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۳۸ هزار بیمار خاص و صعب العلاج شامل بیماران کلیوی، دیالیزی، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، سرطانی و دیابتی وجود دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

بیگلری گفت: برای این افراد ابتلا به بیماری کرونا بسیار سخت است و تلفات  در این حوزه فراوان است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه