اخبار داغ

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

رمضان ماه نزول برکات الهی/فضای مجازی خلاء برنامه‌های میدانی رمضان را پُر کنند

رمضان ماه نزول برکات الهی/فضای مجازی خلاء برنامه‌های میدانی رمضان را پُر کنند
حجت‌الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه رمضان ماه نزول برکات الهی است، گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی خلاء برنامه‌های میدانی رمضان را پُر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حبیب حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: مهم‌ترین خوراک‌های معنوی در این ایام استغفار، دعا و برگشت به خدا و درعین‌حال توجه و مأنوس شدن با قرآن است چراکه قرائت یک سوره کوتاه مثل سوره کوثر برابر با چهار ختم قرآن است، چه برکاتی بالاتر از این‌که بتوانیم با این خوراک‌های معنوی آسایش روح مان که الا بذکر الله تطمئن القلوب است را از دست ندهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه برکات است به‌گونه‌ای که در ادبیات دینی ما ماهی است که شیطان در غل و زنجیر است و ماهی است که نفس کشیدن در آن ثواب تسبیح و خواب روزه‌دار عبادت محسوب می‌شود.

,

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان عنوان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در این ماه، امیدوارم دعاها و مناجات‌ها و معنویات این ماه درروند رو به کاهش این ویروس منحوس مؤثر و موجب نابودی این ویروس شود و قطعاً دعا در حل مشکلات و گرفتاری‌ها تأثیر بسزایی دارد.

, , ,

وی تصریح کرد: از همه ملت بزرگ و هم استانی‌های عزیز چه بزرگوارانی که نسبت به این ماه توجه ویژه‌ای دارند و چه عزیزانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند روزه‌بگیرند و بیمار یا مسافر هستند تقاضا دارم که نسبت به مسائل حرمت این ماه توجه ویژه‌ای داشته باشند، روزه‌خواری در ملاء عام ولو اینکه شخص عذر موجه هم داشته باشد برکات را از جامعه بر می‌چیند و وقتی برکات از جامعه برگرفته شود مشکلات و گرفتاری‌ها بیشتر خواهد شد.

,

حاتمی خاطرنشان کرد: درحالی‌که ماه مبارک رمضان امساک از خوردن است با توجه به شرایط کنونی کرونا باید نسبت به سال‌های قبل از کرونا، امساک از تجمع‌ها داشته باشیم که بیشتر از این شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا و از دست رفتن جمعی از شهروندان، همشهریان و هم استانی‌های عزیزمان نباشیم.

,

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان تأکید کرد: با این اوصاف و شرایط حاد کرونا، امسال شرایط برگزاری برخی از برنامه‌های مذهبی فراهم نیست اما این موضوع به این معنا نیست که برنامه‌های مذهبی تعطیل شود، بلکه با ترویج برنامه‌هایی همچون هر خانه یک محراب، دور همی های جلسات قرآن خانگی متشکل از اعضای خانواده بتوانند با انجام برنامه‌های معنوی دعا، قرآن و توجه به رسانه و فضای مجازی این خلاءها را پر کنند.

,

وی بیان کرد: البته در برخی مناطق که شرایط و فضای باز خصوصاً با توجه به اینکه هوا مساعد است امکان برگزاری برخی از برنامه‌ها در محافل، مساجد و حسینیه‌ها و … وجود دارد.

,

حاتمی گفت: کرونا طبیعتاً تلخی‌ها و دشواری‌هایی را به همراه داشته است اما این تلخی‌ها و دشواری‌ها می‌تواند با همدردی و همدلی و توجه به هم نوعان تبدیل به فرصت شود به‌طوری‌که با برنامه‌های مواسات از مشکلات اقتصادی، معیشتی همسایگان، اقشار کم برخوردار و هم کسانی که به‌واسطه این بیماری کسب‌وکار آن‌ها مختل شده و با مشکلات جدی اقتصادی روبه‌رو شده‌اند گره‌گشایی کنیم چراکه این نوع از کمک‌ها مایه برکت دنیا و آخرت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه