اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

هدف اصلی دموکراسی دینی، هدایت فکری جامعه به سمت کمال و رشد است

هدف اصلی دموکراسی دینی، هدایت فکری جامعه به سمت کمال و رشد است
امیری گفت: هدف اصلی دموکراسی غربی رسیدن به قدرت است اما در دموکراسی دینی هدف، هدایت فکری جامعه به سمت کمال و رشد می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک امیر علی حیدر امیری صبح امروز در جمع طلاب علوم دینی با اشاره به جریان شناسی اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: در هر نظام سیاسی بخش ها و نهادهایی شکل می گیرد که بخش نرم افزای آن احزاب است و در همه نظام های دنیا احزاب، جناج ها، گروه ها و دسته های سیاسی براساس بینش خودشان شکل می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,
وی افزود: در دموکراسی غربی هدف اصلی رسیدن به قدرت است ولی در دموکراسی دینی هدف، هدایت فکری جامعه به سمت کمال و رشد می باشد.
,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در کشور مجموعه تفکرهای اصولگرایی و اصلاح طلبی شکل گرفته، گفتمان اصولگرایی در دهه ۸۰ بین جامعه رواج یافت و نقطه اوج این گفتمان در نهمین دوره ریاست جمهوری بود البته نگرش اصولگرایی از ابتدای انقلاب به نام ها و الفاظ مختلفی وجود داشته  است.
,
 
,
امیری عنوان کرد: اصولگرایی واژه ای به معنای بن و ریشه است و در ادبیات سیاسی کشور اصولگرا کسانی هستند که اعتقاد به اسلام و انقلاب، ولایت، امام(ره) و رهبری دارند و تاکید بر اصول انقلاب است، در واقع اصولگرایی اعتقاد به اسلام دارند، این گفتمان به ولایت فقیه معتقد است و حول محور ولایت جمع شدند که به عنوان یک عنصر اساسی و پویا تبعیت می کنند و اعتقاد به کارآمدی دارند، این جبهه بر این باور است که نظام اساسی متعلق به همه مردم است و باید بدون تبعیض حق همه لحاظ شود.
,
 
,
وی با اشاره به جمهوریت نظام گفت: اصولگرایان به دموکراسی دینی اعتقاد دارند که باید مردم براساس دین واخلاق رای دهند و کشور را اداره می کنند، اصولگرایان اعتقاد دارند ملت، جامعه را از دست طاغوت نجات داد و هشت سال در برابر دشمن ایستاد و در این سالها در برابر ناتوی فرهنگی و تحریم های ظالمانه مقاومت کرده است.
,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه عدالت، جهاد علمی، شکوفایی اقتصادی، مهرورزی و خدمت به مردم از اهداف اصولگرایان است افزود: این افراد معتقدند در همه زمینه ها حق همه مردم باید پرداخت شود  و بر این اعتقاد دارند که با یک حرکت جهادی برای شکوفایی علمی باید گام برداشت به طوری که باید بستر مناسب فراهم شود و دانش پژوهان ودانشجویان به سمت جهاد علمی سوق پیدا کنند.
,
 
,
امیری با اشاره به شکوفایی اقتصادی گفت: براساس کمک از علوم روز دنیا بدون وابستگی به اهداف برسند و ایجاد جامعه متحول نیازمند محیطی صمیمی است، اصولگرایان خود را خدمتگزاران مردم می دانند  و در راستای محرومیت زدایی نیز تلاش می کنند و اعتقاد دارند همه ایران از یک سطح توسعه برخوردار باشند و برخی از کارخانجات نیز به مناطق محروم منتقل شوند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه در حوزه رفتاری نباید بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد شود اظهار داشت: مسئولین به استان و شهرستان سفر کنند تا از مشکلات مطلع شوند چرا که باور دارند فقر عامل مهمی در فساد اجتماعی است و همه باید از امکانات برخوردار شوند.
,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: حفظ ثبات کشور، تقویت خودباوری، جهاد علمی، تثبیت آزادی، شکوفایی اقتصادی، رسیدگی به زندگی مردم، فساد ستیزی، التزام به اسلام، ساده زیستی، تواضع و نلغزیدن در گرداب غرور، اجتناب از اسراف، مسئولیت پذیری، پاسخگویی، اجتناب از هوای نفس، نظارت بر عملکرد زیر مجموعه، قانون گرایی، شجاعت و قاطعیت از ویژگی های اصولگرایان است.
,
 
,
امیری با اشاره به اینکه اصلاح طلبان جریانی است که از سال ۷۶ وارد ادبیات کشور شد و به دنبال تغییر در برخی زمینه ها بودند خاطرنشان کرد: این دسته براساس ماهیت خود به سمت و سوی خلاف مبانی امام(ره) و انقلاب سوق داده شدند و در برخی موارد در تقابل بودند، در حالی که باید اصلاح طلب رسالت خود را اصلاح نافرمی ها و کجی ها بداند و به شناخت مشکلات جامعه بپردازد اما در اصلاح طلبی غیر دینی نگاه به اصلاح امور بدون توجه به مبنای دینی است.
,
 
,
وی بیان کرد: مشکل اصلاح طلبی غیر دینی، مبتنی بر غربگرایی است و برخی از اصلاح طلبانی که به چیزی غیر اسلام و فراتر از قانون بودند در مسیر غیر اسلامی گام برمی دارند و در واقع اصلاحات در کشور به هیچ وجه نمی تواند خارج از معیارهای اسلامی باشد.
,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: اصلاحات آمریکایی با اصلاحات دینی تفاوت دارد و یکی از تفاوت ها این است که این اصلاحات فقط به بعد دنیوی توجه دارد، هدف اصلاحات آمریکایی حذف باورها و ارزش های دینی است که با منافع آنها همخوانی ندراد و آنچه در فضای سیاسی کشور مطرح می شد در همین راستاست، در برخی اصلاحات غیر دینی و طرفدار غرب به مبانی دینی و اصول دینی توجهی نمی شود و آبشخور اصلی آن آموزه های ضد بشری است.
,
 
,
امیری خاطرنشان کرد: یکی از طیف های سیاسی، موج سبز است که در پی نارضایتی برخی مسائل و نتایج انتخابات شکل گرفت و بر مبنای انقلاب مخلمی برای تامین منافع عده ای قدرت طلب ایجاد شد، این گروه براساس تخلیات عده ای و در منافع ناحق آنها شکل گرفت، گروه اندک پدید آورنده آنها به نظام اعتقاد نداشتند و برای براندازی آن تلاش کردند به طوری که در عاشورا نشان دادند اعتقادی به دین و مذهب ندارند و براساس اسناد و مدارک فتنه ۸۸ یک نقشه از پیش طراحی شده توسط دشمنان بود.
,
 
,
وی بیان کرد: اصلاح در ذات اسلام است و نهضت عاشورا، انقلاب و بعثت حرکتی اصلاحی برای بهبود امور است و بر مبنای حفظ اصول بوده اند اما برخی از اصلاح طلبها، اصول را قبول ندارند و قرار نیست به نام اصلاح طلبی شاکله اسلام تهی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه