اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:

نباید مسئولیت وضعیت کنونی را به دوش دیگران بیاندازیم/دشمنان به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند

نباید مسئولیت وضعیت کنونی را به دوش دیگران بیاندازیم/دشمنان به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند
عباس احمدی قزوینی با اشاره به اینکه نباید مسئولیت وضعیت کنونی را به دوش دیگران بیاندازیم گفت: باتوجه به اینکه سیستم کشور ما مردم‌سالاری دینی بوده و همه جامعه در انتخاب یک فرد نقش دارند بنابراین نیاز به هوشیاری برای انتخاب اصلح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عباس احمدی قزوینی چهارشنبه شب در جمع پاسداران و بسیجیان فریدونکنار اظهارکرد: انقلاب اسلامی پدیده بزرگ تاریخ است که معادلات دنیا را به هم زد.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ نظام بین‌الملل به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد خاطرنشان کرد: درحالی که ابرقدرت‌های شرق و غرب به‌دنبال سلطه‌جویی بوده‌اند اما با ظهور انقلاب اسلامی این دو قطبی شکسته شد.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ انقلابی در کشور ایران بر اساس تعالیم عالیه دانشگاه عاشورا شکل گرفت که محور آن بر انسانیت، مروت، ظلم‌ستیزی و مقاومت بوده است.

احمدی قزوینی تاکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلوم یکی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که باید سرلوحه همه به ویژه مسئولان وزارت خارجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران نجیب‌ترین ملت در بین ملت‌های دنیا هستند گفت: مردم ما دارای فرهنگی اصیل بوده که از ژن عاشورایی برخوردارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب فرمودند که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند که به لطف الهی تاکنون هم نتوانسته در برابر ملت بزرگ ایران عرض اندام کند.

احمدی قزوینی با اشاره به اینکه نتیجه انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی بوده است یادآورشد: بنابر اعتراف مسئولان غربی، جمهوری اسلامی آنها را دچار استیصال کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل اظهارکرد: پس از شکل‌گیری انقلاب، غربی‌ها ادعا کردند که این انقلاب پس از مدتی برمی‌گردد و تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا انقلاب را شکست دهند اما با تسخیر لانه جاسوسی که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، دشمنان به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان با این انقلاب مقابله کرد.

وی با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی همیشه درحال پیشرفت بوده که البته در این بین چالش‌هایی هم وجود داشته است، خاطرنشان کرد: هرجایی که نگاه جهادی و انقلابی وجود داشته ما پیشرفت کرده‌ایم اما هرجایی که تفکر غربی حاکم بوده کشور دچار مشکل شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای برون رفت از مشکلات نیاز به مدیر قوی داریم تصریح کرد: درحالی که یک استان مازندران از نظر ظرفیت به کشورهای اروپایی شباهت دارد اما وضعیت استان ما به هیچ عنوان با آن کشورها قابل مقایسه نیست.

احمدی قزوینی، انتخابات پیش رو را اتفاق بسیار مهمی توصیف کرد و گفت: وضعیت انتخاباتی این دوره بسیار ویژه بوده چراکه دشمن به بن بست رسیده و به دنبال سرمایه‌گذاری اهداف خود بر روی انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه اتفاقاتی که از هشت سال گذشته تاکنون در کشور رخ داده در هیچ دوره‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است اظهارکرد: متاسفانه در این مدت خسارت‌های زیاد اقتصادی و سیاسی به کشور وارد شد و همچنین افراد زیادی مانند سردار سلیمانی و دکتر فخری‌زاده را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نباید مسئولیت وضعیت کنونی را به دوش دیگران بیاندازیم گفت: باتوجه به اینکه سیستم کشور ما مردم‌سالاری دینی بوده و همه جامعه در انتخاب یک فرد نقش دارند بنابراین نیاز به هوشیاری برای انتخاب اصلح است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته نهادهایی که در تایید یا رد صلاحیت کاندیدا نقش دارند باید دقت لازم را داشته باشند چراکه تایید شدن افراد نقش موثری در انتخاب مردم دارد.

احمدی قزوینی با بیان اینکه اختیارات ریاست جمهوری بسیار زیاد است تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد بودجه کشور مربوط به قوه مجریه می‌شود و دولت اختیارات فراوانی دارد اما متاسفانه در تنظیم قیمت مرغ عاجز مانده است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به مهمترین شاخصه‌ها برای انتخاب رئیس جمهور گفت: ولایی بودن، مدیر باکفایت، با ایمان بودن، مسئولیت‌پذیر بودن، عدالت‌خواهی و عدالت‌پذیری، سابقه مدیریت، اعتقاد به ظرفیت داخلی و دارا بودن تیم قوی برای تشکیل کابینه از شاحصه های مهم برای انتخاب ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه