اخبار داغ

روایت ۱۴ ماه همدلی و ایثار در سایه کرونا؛

قرارگاهی از جنس حاج قاسم

قرارگاهی از جنس حاج قاسم
قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تربت حیدریه که ابتدا با هدف مقابله با ویروس منحوس کرونا تشکیل شده بود، پس از ۱۴ ماه فعالیت در عرصه‌های مختلف، امروز به میان مردم حاشیه شهر و روستاهای کم برخوردار می‌رود و در قالب اردوهای جهادی ۴۸ ساعته راه و منش شهید سلیمانی را همچنان در جامعه ادامه می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ وقتی که روحیه ایثار و جهاد در عمق وجود جوانان این مرز و بوم ریشه دوانده، به هر بهانه ای پا در میدان مبارزه می گذارند، روزی مبارزه با رژیم بعث عراق، روزی با داعش و نظام سلطه و امروز هم مبارزه با کرونا در حوزه سلامت که ما را به یاد جملات معروفی همچون جهاد ادامه دارد، دفاع همچنان باقیست و خرمشهرها در پیش است، می اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پس از شیوع ویروس کرونا از اواخر اسفند ماه سال ۹۸ در سطح کشور و بنا به ضرورت فعالیت گروههای مردمی و جهادی در کنار مدافعان سلامت، قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی متشکل از بسیجیان، هیئت های مذهبی، طلاب و روحانیون، خیرین و اصناف و بازلریان در ۱۵ اسفند همان سال با هدف کمک به مدافعان سلامت تشکیل شد.

,

, ,

این جوانان آمدند تا در این شرایط بحرانی با تاسی از شهید سلیمانی از جان مردم دفاع کنند، آنها در نیمه شب های نوروزی که اکثر مردم در منازل خود استراحت می کردند، بیدار می ماندند تا شهر را از وجود ویروس کرونا پاک کنند و از جان مردم شریف شهرشان پاسداری کنند.

,

, ,

آنها راه رزمندگانی که در سال های حماسه و جنگ سالهای عاشقی دفاع مقدس از جان خود گذشتند و از خاک میهن و جان ملت خود دفاع کردند را ادامه دادند و شبانه از آسایش خود می گذشتند و تا سحر، شهر را پاکسازی می کردند.

,

امروز کشور با مدیریت جهادی توانسته عرصه های زیادی را در بحث محرومیت زدایی، کمک رسانی و غیره ایجاد کند و آنچه اهمیت این مدیریت را برای همگان بیان می کند اقدامات جهادی با محوریت مدیریت جهادی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری منحوس کروناست که چندی است سایه بر جهان و بر کشور ما انداخته است.

,

دبیر قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی در تشریح عملکرد این قرارگاه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این قرارگاه با هدف کمک به جبهه سلامت و به تاسی از شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی در ۱۵ اسفند تشکیل شد و همچنان گروههای مختلف مردمی، طلاب و روحانیون، بسیجیان و اصناف و بازاریان در عرصه های مختلف به این گروه می پیوندند.

,

, ,

محمود اشرف زاده ببان داشت: در ابتدای تشکیل قرارگاه و بخاطر آنکه موازی کاری انجام نشود، اصناف، بازاریان، کشاورزان، هیئت های مذهبی، بسیجیان، طلاب و گروههای جهادی در قالب کمیته های رفع آلودگی و ضدعفونی معابر ساماتدهی و به مدت دو ماه در پیک اول ویروس منحوس کووید ۱۹ حضور شبانه روزی داشتند.

,

وی از تهیه محلول ضدعفونی با کیفیت برای مدارس، مساجد، هیئت های مذهبی و پایگاههای بسیج، تهیه بسته های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی دست به تعداد سه هزار بسته و برپایی ایستگاههای مطهر برای غربالگری و ضدعفونی خودروهای سطح شهر را از دیگر افدامات این گروه جهادی در پیک اول کرونا یاد کرد.

,

اشرف زاده همچنین به دیگر اقدامات این گروه جهادی با کمک خیرین نیک اندیش اشاره کرد و افزود: تهیه لوازم منزل شامل بخاری، فرش، یخچال، پنکه برای افراد نیازمتد و بی بضاعت آسیب دیده از کرونا و همچنین تهیه پنج سری کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و حضور در رزمایش های کمک های مومنانه و تهیه بیش از ۳۴۰۰ بسته کمک معیشتی در قالب ۱۳ مرحله و توزیع در مناطق کم برخوردار شهر، تقدیر از پرسنل درمان بعنوان مدافعان خط مقدم مبارزه با وبروس کرونا با حضور در مراکز درمانی و برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از شیوع کرونا برای اقشار مختلف مردم بخش دیگری از فعالیت گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی بود که همچنان ادامه دارد.

,

وی اظهار کرد: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تربت حیدریه که ابتدا با هدف مقابله با ویروس منحوس کرونا تشکیل شده بود، پس از ۱۴ ماه فعالیت در عرصه های مختلف، امروز به میان مردم حاشیه شهر و روستاهای کم برخوردار می رود و در قالب اردوهای جهادی ۴۸ ساعته راه و منش آن شهید عزیز را همچنان در جامعه ادامه می دهد.

,

, ,

دبیر قرارگاه شهید سلیمانی تربت حبدریه گفت: از امسال قرار است اواخر هر ماه نیروهای قرارگاه مردمی شهید سلیمانی بصورت ماهانه در روستاهای مناطق محروم و حاشیه شهر با رویکرد فعالیت های عمرانی، بهداشتی، آموزشی و کشاورزی در قالب اردوی جهادی ۴۸ ساعته در بین مردم حضور یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه