اخبار داغ

خبری که جریان ساز شد؛

ماجرای مبهم قطع درختان یک کشاورز سنندجی/ اغراق در ارائه آمار درختان قطع شده

ماجرای مبهم قطع درختان یک کشاورز سنندجی/ اغراق در ارائه آمار درختان قطع شده
دو روز قبل بود که خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان فیلمی از یک عمل غیر انسانی در استان کردستان را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، فیلمی دردناک که خدامراد زارعی باغدار سنندجی مدعی شده بود فرد یا افرادی تعداد 2 هزار و 300 اصله درخت مثمر 9 ساله ی او در باغی در روستای «سو» در پنج کیلومتری شهر سنندج را قطع کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، دو روز قبل بود که خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان فیلمی از یک عمل غیر انسانی در استان کردستان را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، فیلمی دردناک که خدامراد زارعی باغدار سنندجی مدعی شده بود فرد یا افرادی تعداد 2 هزار و 300 اصله درخت مثمر 9 ساله ی او در باغی در روستای «سو» در پنج کیلومتری شهر سنندج را قطع کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

وی در فیلمی پخش شده توسط خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان گرفته شده است با گریه و زاری دل هر انسانی که طعم انسانیت را بداند به درد می آورد، خواستار رسیدگی مسئولین امر به این موضوع و مجازات مسببین این اقدام ناجوانمردانه شد.

,

پس از اینکه خدامراد زارعی صاحب این باغ به دلیل قطع درختان ثمردار باغ خود به پلیس مراجعه کرد پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد.

,

پس از تحقیقات اولیه در رابطه با این پرونده، بلافاصله به پلیس آگاهی سپرده شده است تا متخلفین و مرتکبین به آن را شناسایی و تحویل قانون دهند.

,

معاون جهاد کشاورزی کردستان: تعداد درختان قطع شده 600 اصله نهال بوده است!

, معاون جهاد کشاورزی کردستان: تعداد درختان قطع شده 600 اصله نهال بوده است!, معاون, جهاد, کشاورزی, کردستان:, تعداد, درختان, قطع, شده, 600, اصله, نهال, بوده, است!,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: بلافاصله پس از انتشار این خبر، همکاران بنده به محل اعزام شدند تا تحقیقات لازم انجام گیرد.

,

محمدصالح احمدی افزود: این مسئله نیاز به بررسی بیشتر دارد تا مشخص شود که اصل ماجرا چیست چون برخی از اطرافیان این کشاورز عنوان می کنند قطع درختان تعمدی بوده است.

,

وی افزود: این کشاورز سنندجی گویا چند سال قبل درخواست تغییر کاربری بخشی از باغ خود را داشته که مورد قبول واقع نشده است.

,

احمدی عنوان کرد: طبق آن چیزی که همکاران بنده اطلاع داده اند تعداد درختان قطع شده دقیقا 600 اصله نهال بوده است و در ارائه آمار اولیه که باغدار و خبرنگار صدا و سیمای کردستان گفته بودند 2300 درخت قطع شده است اغراق و بزرگنمایی صورت گرفته است.

,

وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه فصل کاشت نها تمام شده است، با یکی از نهالستان های شهرستان دماوند هماهنگی شده است تا 500 نهال گلدانی هلو را در اختیار این باغدار قرار دهند، البته به شرطی که خود باغدار مشارکت کند و اقدام به ریشه زدایی درختان قطع شده نماید، اما این باغدار عنوان کرده است که هلو نمی خواهد و باید به او نهال گردو بدهند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه