اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه درگز:

روزه‌داری فقط تحمل تشنگی و گرسنگی نیست/ نابودی گناهان در ماه رمضان

روزه‌داری فقط تحمل تشنگی و گرسنگی نیست/ نابودی گناهان در ماه رمضان
حجت الاسلام عیدی گفت: واژه رمضان به معنای سوزاندن است و مزین کردن نام این ماه به "رمضان" به خاطر آن است که در این ماه گناهان انسان سوزانده و نابود می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ماه مبارک رمضان یکی از ماههایی است که برکات زیادی داشته و به ماه خداوند شهرت یافته، چرا که انسانها در این ماه بزرگ میهمان خدا بوده و پذیرایی و رفع نیازهای میهمانان، همه بر عهده خداست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

فضائل ماه رمضان آن چنان زیاد است که اگر انسانی بتواند به درستی آن را درک کرده و به قدر همت خود بهره ببرد، قطعا دین و دنیای خود را آباد ساخته و می تواند مقدرات یک سال پیش رو را به بهترین نحو ممکن رقم بزند.

,

به همین منظور و برای کسب معرفت بیشتر نسبت به آثار و برکات این ماه، خبرنگار ما در گفتگویی با مدیر حوزه علمیه درگز، به بررسی این آثار پرداخته است.

,

حجت الاسلام حسین عیدی مدیر حوزه علمیه درگز ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان به عنوان یکی از مهم ترین و با برکت ترین ماه های خدا اظهار کرد: واژه رمضان به معنای سوزاندن است و مزین کردن نام این ماه به "رمضان"  به خاطر آن است که در این ماه گناهان انسان سوزانده و نابود می شود.

,

وی افزود: ماه رمضان یک سری ویژگیهای خاصی دارد که در هیچ یک از ماههای دیگر دیده نمی شود؛ از جمله این ویژگیهای می توان به نزول قرآن در این ماه، بودن نام این ماه در قرآن و قرار گرفتن شب قدر در این ماه اشاره کرد.

,

مدیر حوزه علمیه درگز عنوان کرد: نزول قرآن، فرود آمدن فرشتگان، استجابت دعا، لطافت روح، دوری از دوزخ و مقدر شدن نیاز یک سال میهمانان از جمله وسایل پذیرایی هستند که در این ماه بزرگ، توسط خداوند که دعوت کننده و میزبان آن است برای مومنان فراهم شده است. بنا بر روایات اسلامی، اول ماه رمضان رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن پاداش است برای مومنان.

,

حجت الاسلام عیدی تاکید کرد: میهمانی خدا یک میهمانی کاملا ویژه و بی نظیر است که هیچ گونه همخوانی و شباهتی با میهمانی های دنیوی ندارد، غذای این میهمانی غذای روح است که برای رشد معنوی لازم بوده و جزو نیازهای ضروری هر انسان است.

,

وی در بخش های دیگری از سخنان خود گفت: در این میان یک سری نکات باید از سوی میهمانان رعایت شود که به آن اخلاق روزه دار می گویند. روزه دار باید از دروغ، گناه، مجادله، حسادت، غیبت، مخالفت با حق، فحش و سرزنش، خشمگین شدن، طعنه و زخم زبان، ظلم، مردم آزاری، معاشرت با فاسدان، سخن چینی، حرام خوری پرهیز کرده و نسبت به نماز و عبادات قیامت توجه خاص داشته باشد.

,

مدیر حوزه علمیه درگز تصریح کرد: البته معنی روزه داری فقط تحمل و صبر در برابر تشنگی و گرسنگی نیست، بلکه اگر کسی از اطاعات اولیای الهی سرباز زند یا در مسائل شخصی و خانوادگی با همسرش نامهربان باشد یا از تامین نیازهای مشروع همسرش خودداری کند و یا پدر و مادرش از او ناراضی باشد روزه او مورد قبول واقع نمی شود.

,

حجت الاسلام عیدی خاطرنشان کرد: این که گفته می شود نماز یا روزه فردی به دلایل مختلفی مورد پذیرش خدا قرار نمی گیرد به این معنی نیست که انجام آن تکلیف از گردن فرد ساقط شده و دیگر احتیاجی نیست که نماز بخواند یا روزه بگیرد، بلکه باید تکلیف شرعی خود را انجام داده و با هدف قرب الهی، در صدد رفع مشکلی باشد که به واسطه آن، اعمال او به درگاه حق قابل پذیرفتن نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه