اخبار داغ

کمبود سیمان در استان تولید کننده آن؛

قاچاق و کمبود سیمان در کهگیلویه و بویراحمد /تولید کننده ؛ بفرمایید سیمان

قاچاق و کمبود سیمان در کهگیلویه و بویراحمد /تولید کننده ؛ بفرمایید سیمان
کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه در میان استان های تولید کننده سیمان از جایگاه خوبی برخوردار است اما متاسفانه قاچاق و کمبود این کالا مدتی است نگران کننده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس با گذشت چند سال از راه اندازی کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج  حاشیه های تمام نشدنی این کالا در روزهای گذشته باعث شد تا متنی توسط کاربران فضای مجازی که می خواستند این پیام دست مقام قضایی و دادستان استان را با موضوع کمبود و قاچاق سیمان بگیرد انتشار داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

متنی که در ادعا هایش سرشار از گلایه و رانت های سیمانی بود و اذعان  دارد که برخی از مسئولان یکی از این کارخانه ها با یک بفرمایید سیمانی بی نظمی اقتصادی و قاچاق کالا را در استان رقم می زدند.

,

برای پیگیری این موضوع خبر نگار ما با زره بین خبرنگاریش بدنبال شفاف سازی موضوع بود تا در گام اول با انتشار اخباری که رسانه های محلی کهگیلویه و بویراحمد در چند روز گذشته منتشر کرده بودند روبرو شود جایی که این رسانه ها از کشف سیمان های قاچاق  در بویراحمد نوشته بودند و انگار حاشیه ها نمی خواست  دست از سر سیمان بردارد یا بهتر بگویم سیمان حاشیه هایش تمام نشدنی است.

,

موضوع را با چند مسئول استانی در میان گذاشتیم تا از جریان قاچاق سیمان در استان اطلاعات کافی بدست اوریم اما انگار مسئولان نمی خواهند درگیر ماجرای بفرماید سیمان شوند.

,

در اولین گفتگویی که با یکی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی داشتیم او نخواست نامش فاش شود و با تاکید بر اینکه سیمان از استان به استان های همسایه قاچاق می شود گفت: برخی از کارخانه های تولید سیمان استان فارس تولید کم و یا اصلا تولید ندارند و همین موضوع باعث شده است تا شاهد شوتی های سیمان بر و قاچاق این کالا از کهگیلویه و بویراحمد باشیم .

,

وی ابراز داشت: نمی توانم تایید کنم این قاچاق و رانت از درون کارخانه سازماندهی می شود اما این موضوع را تایید می کنم که قاچاق سیمان در استان وجود دارد و شما باید این سر نخ را ادامه دهید تا به عوامل قاچاق و رانت سیمان دست یابید.

,

این مسئول گفت: کهگیلویه و بویراحمد از 2 کارخانه سیمان بهره می برد و در روزهایی که شهر زلزله زده سی سخت به این سیمان نیازمند است و فصل ساخت و ساز آغاز شده است قاچاق این کالا معنایی ندارد و باید سازمان های امنیتی و اقتصادی به شدت با عوامل این کار برخورد کنند.

,

تحقیقات خبرنگار ما به اینجا ختم نشد تا بدنبال حقیقت تلفن یک منبع آگاه از درون این کارخانه ها را سرچ کند و به اطلاعاتی که این رسانه نمی تواند آن را تایید کند دست یابیم.

,

, ,

این منبع آگاه با اشاره به اینکه خبرنگاران دیبانان حقیقت یابی هستند که می توانند در کشف حقایق همت داشته باشند گفت: حرف و حدیث هایی از درون کارخانه در خصوص رانت سیمانی آقای ( نام این مسئول در صبح زاگرس محفوظ است) وجود دارد و حتی گفته می شود یکی از عاملین مرتبط با این فرد اقدام به دپوی 7 هزار کیسه سیمان کرده است.

,

وی همچنین به خبرنگار ما گفت : رانندگان در قاچاق سیمان به شهر های دیگر بی اثر نبوده و کار خرید و فروش و حمل با کرایه سنگین به استان های دیگر را انجام می دهند.

,

این منبع آگاه اذعان داشت : یاد ضرب المثل تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها افتادم و وقتی از درون کارخانه بگو مگو هایی از رانت این فرد اهل استان .... شنیده می شود و می بینیم که رانندگان نقش حمل کننده و خریدار و فروشنده  را این وسط بازی می کنند.

,

ماجرای سیمان به جاهای جالبی رسید تا یکی دیگر از منابع ما که از انتشار نام او به درخواستش پرهیز می کنیم مدعی شود: شیرازی ها سهم 70 درصدی از تولید سیمان استان می برند.

,
 
,

ص ا افزود: 2 عامل توزیع سیمان در یاسوج و شیراز مافیای اصلی قاچاق و کمبود و گرانی سیمان هستند و با شجاعت می گویم قاچاق سیمان وجود دارد.

,

وی اذعان داشت: آقای پ یکی از عوامل توزیع سیمان در شهر شیراز به دلیل وابستگی و شراکت با برخی از مسئولان کارخانه  به صورت انحصاری سیمان را برای شیراز بار می کند.

,

آقای ا ادعا کرد : 30 ماشین حمل کننده که متعلق به کارخانه است  از طریق این فرد که از مدیران کارخانه است در اختیار این عامل قرار گرفته تا کار حمل سیمان را برای شیراز و با ارتباطات با رانندگان و دادن شیرینی  برای عسلویه. نوراباد و سایر شهرها حمل کند.

,

وی همچنین گفت ؛ سیمان برای منطقه نیاز است اما متاسفانه در این خصوص فروش وجود ندارد و سیمان به سایر شهر ها حمل و با قیمت بالاتری خرید و فروش می شود.

,

کارخانه سیمان یاسوج و مارگون روزانه قابلیت تولید هزاران تن سیمان را دارند و این میزان تولید، سالانه میلیاردها تومان درآمد از قِبَل فروش و صادرات نصیب اقتصاد کشور می‌کند و جای سوال است که با وجود این حجم از تولید چرا باید استان محروم از این داشته و با قیمت بیشتری سیمان در آن عرضه شود.

,

روح الله باقری‌فرد معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه  به خبرنگار ما گفت: روزانه بازار و محورهای مواصلاتی به منظور جلوگیری از قاچاق و دپوی سیمان رصد می شود و با بر هم زنندگان نظم بازار و اخلالگران این کالا به شدت برخورد می شود.

,

وی گفت پلیس اقتصادی، بازرسان سازمان صمت ، نیروهای بسیج و سازمان اطلاعات پیگیر ماجرای قاچاق سیمان در مرکز استان هستند و در روزهای گذشته توانستیم مقادیر زیادی سیمان قاچاق کشف و در بازار توزیع کنیم.

,

باقری‌فر در ادامه با اشاره به کشف محموله 17 تنی سیمان قاچاق در محور یاسوج -شیراز یادآور شد: پرونده تخلف سیمان در کمترین زمان ممکن تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و  چنانچه مشخص شود این عملیات خارج از شبکه و قاچاق توسط عاملین عمده سیمان انجام پذیرفته، بدون هیچ گونه اغماضی ضمن معرفی متخلفین به مراجع قضایی و امنیتی، پروانه صنفی آنها نیز ابطال می‌گردد.

,

همچنین سرهنگ پاسدار حسین انوری فرمانده سپاه شهرستان بویراحمد در روزهای گذشته از ایجاد پست‌های ایست و بازرسی با هدف جلوگیری از قاچاق سیمان خبر داد و افزود: بسیج اصناف، حوزه های مقاومت ناحیه بویراحمد و سازمان صنعت و معدن، اتحادیه مصالح ساختمانی و با همکاری معاون دادستان به مدت سه شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته، تعداد 35 دستگاه وسیله نقلیه که بالغ بر۵۰۰ تن سیمان بار حمل کرده و قصد خروج از استان داشتند را توقیف کرد و جهت تنظیم بازار سیمان در شهر یاسوج تزریق شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه