اخبار داغ

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونای استان قزوین:

محدودیت کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد/ افزایش ۵برابری آمار جرائم در اجرای کنترل ترددها

محدودیت کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد/ افزایش ۵برابری آمار جرائم در اجرای کنترل ترددها
منوچهر حبیبی؛ فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در اجرای محدودیت‌های بازار و کنترل ترددها طی هفته اخیر تعداد جرائم تقریبا ۴تا۵ برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه شرایط کرونا در کل دنیا و کشور نگران‌کننده است، اظهار کرد: نقطه نظراتی که در جلسات ارائه می‌شود برای مهار هر چه سریع‌تر و بهتر ویروس کروناست و همه در این زمینه در حال تلاش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: متاسفانه ترس از کرونا در بین همه مردم فروکش کرده است، به طوری که برای یک کیلو بامیه مردم حاضرند در صف بایستند؛ درحالی که در زمان چالش قیمت مرغ این صف‌ها می‌توانست توجیه داشته باشد اما اکنون ما نمی‌توانیم حریف صف حلیم و بامیه شویم.
,
,

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: باوجود اینکه به طور گسترده و حداکثری، رسانه‌ها شرایط قرمز کرونایی و وضعیت بیمارستان‌ها را منعکس می‌کنند اما باز هم شاهد این وضعیت هستیم؛ درواقع صبر مردم لبریز شده اما دیگر چاره‌ای نداریم.
,
,

وی ادامه داد: راه فروکش شدن موج کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و زنجیره انتقال را فقط مردم می‌توانند قطع کنند؛ لذا باید در این حوزه کار و تلاش کنیم که در بحث آگاه سازی‌ها همه رسانه‌ها فعالیت می‌کنند.
 
,
,
,
خیابان‌های ما پر از بیماران کرونایی است

این مقام مسئول عنوان کرد: چون این بیماری علائمی ندارد، لذا خیابان‌های ما پر از بیماران کرونایی است یعنی مردم باید این را بدانند کسی که در خیابان با او مواجهه دارند ممکن است کرونایی باشد.
 
, خیابان‌های ما پر از بیماران کرونایی است , خیابان‌های ما پر از بیماران کرونایی است ,
,
,
,
حبیبی افزود: اکنون از هر دو نفری که برای تست مراجعه می‌کنند نیز یک نفر کرونایی است یعنی 50 درصد که از 9درصد در دو هفته قبل به این رقم رسیده است؛ این در حالی است که بیماری ممکن است هیچ علائمی هم نداشته باشد.
,

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در طول این 14 ماه از عمر کرونا، روز گذشته بیشترین بستری را با 640 نفر در قزوین داشتیم که رکورد را شکسته است به طوری که پلن نهایی 800 تختی که پیش‌بینی کرده بودیم در حال پر شدن است.
,
,

معاون سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: طرح محله‌بندی در شهرستان‌ها احیاء شود؛ چراکه این طرح نتایج خوبی را داشته است؛ بنابراین تمامی فرمانداران به ویژه مرکز استان، شهرستان‌های مربوط به خود را محله‌بندی کنند و مدیران محلات هم از مدیران شهرستانی باشند.
,
,

کنترل اتوبوس‌ها و شبکه حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری‌ها

این مقام مسئول اضافه کرد: همین محدودیت‌ها به طور سفت و سخت برای هفته آینده تمدید می‌شود؛ اگر بخواهیم که این محدودیت‌ها تداوم نداشته باشد و برداشته شود، راهش این است که شرایط کنونی را بسته‌تر و سخت‌تر کنیم.
,
, کنترل اتوبوس‌ها و شبکه حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری‌ها , کنترل اتوبوس‌ها و شبکه حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری‌ها ,
,
,

وی تصریح کرد: مصوب می‌کنیم که در خصوص فعالیت مشاغل گروه یک که اکنون فعالیت می‌کنند نیز اتاق اصناف و سازمان جلسه‌ای بگذارند و دو راهکار شیفت‌بندی یا تعطیلی تا ساعتی مشخص را انتخاب و به اتحادیه‌ها اعلام کنند.
,
,

حبیبی یادآور شد: کنترل اتوبوس‌ها و شبکه حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها توسط فرمانداری‌ها و پلیس راهور باید انجام شود؛ چراکه گاهی عدم رعایت یک اتوبوس یک بیمارستان را پر می‌کند لذا باید مورد توجه قرار گیرد و تذکر جدی به این صنف داده شود.
,
,

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: در اجرای محدودیت‌های بازار و کنترل ترددها طی هفته اخیر میزان جرائم تقریبا 4تا5 برابر شده است به طوری که پیش از این میزان جرائم روزانه 300تا400 مورد بود اما اکنون روزانه کمتر از 1500 مورد نیست که شامل جریمه 200 هزارتومانی تا یک میلیون تومانی است.
,
,

وی در پایان گفت: در خصوص مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها باید به دفتر امام جمعه مراجعه کنیم تا متولیان این حوزه‌ها به صورت واحد مدیریت شوند ضمن اینکه تمامی نماز جمعه‌ها به طور کامل با مصوبات ستاد همکاری کردند.
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه