اخبار داغ

آیت الله اختری در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان:

ماه رمضان فرصتی مناسب برای دوری از گناه و آلودگی و عبادت مخلصانه است

ماه رمضان فرصتی مناسب برای دوری از گناه و آلودگی و عبادت مخلصانه است
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب در بیانیه ای به تشریح برکات و کیفیت عبادات در ماه مبارک رمضان پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب در بیانیه ای به تشریح برکات و کیفیت عبادات در ماه مبارک رمضان پرداخت که متن آن در ادامه می آید: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بسم الله الرحمن الرحیم
,
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَیِّدِ الانبیاء و المرسلین محمّد و اله الطاهرین 
,
"حلول ماه مبارک رمضان بر همه شما عزیزان، خدا پرستان، خداجویان و پاکدامنان مبارک باد"
,
با روزه داری، تقوی و پرهیزکاری را به نمایش بگذاریم
,
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ(سوره بقره آیه 183)
,
ای مومنان روزه بر شما مقرر گشت چنانکه بر گذشتگان(امتهای پیامبران قبل) شما مقرر شده بود تا با تقوی بشوید.
,
همه باهم دعوت حق را لبیک گوییم و باهم فرمان خدا را اطاعت کنیم تا به مهمانی خدای کریم و رحمان راه یابیم.
,
پیامبر خدا فرمود: روزه بگیرد سالم و تندرست بمانید.
,
از گناهان خود استغفار و توبه کنیم تا خداوند غفور و رحیم بلا و حوادث و بیماریها را از ما دور کند.
,
در این ماه بیشتر به فقرا و درماندگان و مستضعفان و گرسنگان ترحم کنیم تا خداوند به ما رحم کند.
,
باهم مهربان باشیم و محبت بورزیم و از گناه و آلودگی بپرهیزیم تا لطف و رحمت و برکات خداوند بر ما نازل شود.
,
با دلی پاک و قلبی صاف و با عشق و علاقه به خدا، مخلصانه و با جدیت خداوند منان و بزرگ را بخوانیم تا دعای ما را مستجاب فرماید.
,
مومنان، روزه داران با عرض تبریک فرا رسیدن ماه رحمت و مغفرت و برکت و مهمانی خداوند رحمان و منان به همه مومنان، مسلمانان، عارفان، خداطلبان، شب زنده داران، پارسایان و پاکدامنان، برای همه دوستان، برادران و خواهران در این ماه شریف آرزوی موفقیت، سلامتی و خیر و برکت و غفران و رضوان الهی می نمایم.
,
خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: فرصت ویژه ماه مبارک رمضان، ماه الطاف و رحمت و عنایات الهی  را غنیمت بشمارید تا از فیوضات و بخشش و بزرگواری و بنده پروری الهی که در این ماه بر بندگان خود دارد بهره مند گردید.
,
در این روزهای آغازین ماه مهمانی خداوند، ماه نزول قرآن کریم، خود و شما را به چند نکته سفارش می کنم
,
 ۱. مردم شریف، با وفا، ایثارگر، خداخواه، ولایتمدار و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) روزه داران و قرآن و دعاخوانان، چنانکه شاهدیم جامعه و کشور ما همچون بسیاری از کشورها دچار بلیه و بیماری فراگیر مصیبت زا و خانمان سوز شده و هر روز در اثر بی تدبیری، بی برنامگی و بی تفاوتی بر آلودگی جامعه افروده و بیماری تشدید میگردد و عزیزانی را از دست می دهیم، گناه و معصیت بلا را افزایش می دهد همه باهم بکوشیم گناه و حرام کاری و حرام خواری را از خود و خانواده و جامعه بزداییم.
,
۲. ماه مبارک رمضان فرصتی و دوره ای است برای همیاری و دستگیری از محتاجان و مستمندان و گسترش کمکهای مومنانه و بازداری از گناه. بیاییم افطار خود را با روزه داران بی افطار قسمت کنیم و بسته های مواد غذایی را به خانه نیازمندان بفرستیم، گرسنگان و فروماندگان را در تامین نیازهای خود دریابیم و با خیرات و مبرات به برادران و خواهران، حق سبحانه و تعالی را خشنود سازیم، مشکلات گرفتاران را برطرف سازیم تا پروردگار عالم گرفتاریهای عمومی، مردمی، خانوادگی و کشوری را برطرف سازد و امنیت و آرامش و ارزانی و فراوانی را به ما عنایت فرماید.
,
۳. این ماه ماه عبادت و نیایش است. با نفسهای پاک و قلبی صاف و روح با صفا و مهربان خدا را بخوانیم گرچه نمی توانیم اجتماعات داشته باشیم و باهم دعا کنیم ولی در شبها و سحرها و صبحگاهان و شامگاهان دست به دعا برداریم و عرض کنیم «اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیرٍ، اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ‏، اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ، اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ، اللَّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوبٍ، اللَّهُمَّ أَصْلِحْ کُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِینَ‏، اللهم اصلح امورنا و انزل علینا برکاتک».
,
۴. با استغفار و خلوص دعاها مستجاب خواهد شد، باریتعالی وعده فرموده: «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» وعده حق تخلف ندارد. استغفار کنیم، توبه کنیم، از گناه ها بپرهیزیم و باهم نگذاریم آلودگی و گناه زیاد شود.
,
۵. شهر الله مبارک دوره خودسازی، اردوی تربیتی و تزکیه و تصفیه گری و صفا بخشیدن به روح با دوری گزیدن از گناه و آلودگی های روحی و جسمی و ظاهری و باطنی است.
,
 
,
در این ماه از گناهانی مانند غیبت، دروغ، آزار دیگران، خیانت، دزدی، زورگیری، تجاوز و تعدی به هم نوعان، احتکار، گران فروشی، کم فروشی و اختلاس، مال مردم خوری و محترم نشمردن احکام و دستورات الهی بیشتر باید اجتناب کرد، تا روزه قبول شود.
,
۶. ماه رمضان ماه اسلام، ماه ایمان، ماه تقوی، نماز و روزه و امر به معروف و نهی از منکر است. ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان احترام دارد، همه باید به این ماه و آرمانها و شعائر اسلامی احترام بگذارند. وظیفه عموم مردم است که احترام این ماه را نگه دارند.
,
در منظر مردم و در ملا عام روزی خواری حرام است از روزه خواری بپرهیزیم. کسی حق ندارد و مجاز نیست به هر عذر و بهانه ای آشکارا روزه خواری کند. به یکدیگر سفارش کنیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.
,
۷. برادران و خواهران
,
به روزه گرفتن اهمیت بدهیم فرزندان را به روزه تشویق کنیم به نوجوانان روزه دار کمک کنیم. به روزه اولی ها مهربانی کنیم و آنها را تشویق کنیم.
,
به همه بگوییم: روزه بگیرید تا سالم بمانید. گرچه روزه برای غیربیماران هم مشقت دارد روزه را تحمل کنیم خداوند خود جزای روزه داران را می دهد.
,
۸. در جامعه مسلمانی و شهر مسلمانان باید حدود دینی و سبک زندگی اسلامی رعایت شود و حجاب اسلامی باید آشکار باشد.
,
به بی تفاوتها و بدحجابها و کسانی که به پوشش اسلامی و عفت عمومی احترام نمی گذارند باید تذکر داد.
,
مومنان به حجاب و عفت فردی و عمومی دقت کنیم به ویژه در این ماه عبادت و نیایش بیشتر توجه کنیم. پدران و مادران به فرزندان برای حجاب سفارش و تاکید کنند.
,
حجاب از اصول مسلم اسلامی است بدحجابی و ولنگاری گناه و حرام است از کارهای حرام بپرهیزیم و پاکیزه، پاکدامن، وارسته، متواضع، مهربان و با محبت باشیم و خود را از گناهان نجات دهیم نفسانیات و خودخواهی ها و سیاهی ها را بزداییم و شئونات اسلامی را محترم بشماریم.
,
۹. بی شک اگر با اخلاص، چشم و دل پاک و صاف، با ذکر و استغفار و توبه و توجه و توسل به درگاه خداوند حضور پیدا کنیم و از خدا بخواهیم ما را خواهد بخشید و از گناههای ما چشم پوشی خواهد کرد، بیماران را شفا می دهد و بیش از پیش برکات خود را بر ما نازل می کند.
,
امید است به جلال و مقام و دعاء حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(علیه السلام) این بلا و گرفتاریها از مردم ما و همه بندگان خدا دور شود و امسال سال ظهور و عظمت اسلام و مسلمانان و خواری و نابودی دشمنان خدا و دشمنان دین خدا باشد.
,
۱۰. خداوندا، ما را و گذشتگان ما را بیامرز و به ما ترحم کن و بر دشمنان پیروزمان ساز، بیماران ما را شفا بخش، گرفتاریهای ما را مرتفع فرما و ارواح طیبه شهدا و امام راحل را با پیامبر و خاندانش محشور گردان و برکاتت را بر ما نازل فرما، ظهور امام عصر بقیه الله اعظم ارواحنا له الفدا را تعجیل فرما و بر طول عمر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بیفزا، دعاهای ما را مستجاب گردان و عبادات ناقابل ما را قبول فرما.
,
محمد حسن اختری
,
مدیر عامل بنیاد ملی حجاب و عفاف
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه