اخبار داغ

در سه ماهه اول ۲۰۲۱؛

اقتصاد آلمان ۱.۸ درصد کوچک شد

اقتصاد آلمان ۱.۸ درصد کوچک شد
قرنطینه‌ها و محدودیتهای کرونایی باعث شده اقتصاد آلمان ۱.۸ درصد رکود را در فصل زمستان تجربه کند و انتظار نمی‌رود اقتصاد این کشور تا پایان سال جاری میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، موسسات اقتصادی در آلمان اعلام کرده‌اند اقتصاد این کشور احتمالاً ۱.۸ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر محدودیت‌های کرونایی کوچک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 اطلاعات این موسسات نشان می‌دهد زمان بسیار بیشتری طول می‌کشد تا اقتصاد به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. جهش ویروس کرونا و روند کند واکسیناسیون تلاش‌ها برای مهار موج سوم این همه‌گیری را پیچیده کرده است.
,
 
,
پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت انتظار ندارد اقتصاد این کشور تا پایان سال جاری میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد ولی اضافه کرد بخش صنعت به خاطر تقاضای بالا از خارج از کشور، روند بهبود خوبی از این بحران داشته است.
,
 
,
این موسسات اقتصادی حالا انتظار دارند تولید ناخالص داخلی آلمان ۳.۷ درصد در سال جاری میلادی رشد کند. این رقم کمتر از پیش‌بینی قبلی ۴.۷ درصدی آنهاست. ولی این موسسات پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای ۲۰۲۲ را از ۲.۷ درصد تا ۳.۹ درصد بالا برده‌اند و انتظار دارند هزینه‌کرد خانواده ها با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد.
,
 
,
 محدودیت های کرونایی باعث شده خانواده های آلمانی ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۳۹.۵۴ میلیارد دلار)  پس‌انداز کنند. این پول می‌تواند پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، کل اقتصاد آلمان را تقویت کند.
,
 
,
 بیشترین خطر برای رشد اقتصاد آلمان تاخیر در توزیع واکسن کرونا و جهش‌های جدید احتمالی ویروس کروناست که باعث پایین آمدن تاثیر واکسن‌های فعلی می‌شود.
,
 
,
 تولید کنندگان آلمانی صادرات محور در حال حاضر از افزایش تقاضا از طرف چین و آمریکا سود می برند ولی بخش خدمات که در داخل فعالیت دارد ضربه سختی از تمدید محدودیت‌ها جهت مهار همه‌گیری کرونا خورده است.
,
 
,
 موسسات اقتصادی انتظار دارند اقدامات فعلی جهت مهار کرونا طی هفته‌های آینده سخت‌تر و بعد از اواسط ماه مه از شدت آنها کاسته شود. تمامی محدودیت‌ها احتمالاً در سه ماهه سوم سال جاری یعنی در فصل تابستان برداشته می‌شوند.
,
 
,
 انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه