اخبار داغ

یادداشت؛

تقسیم زیبای حاج قاسم سلیمانی

تقسیم زیبای حاج قاسم سلیمانی
ساعدپور نوشت: حاج قاسم بر اساس بینش الهی در دفاع از انقلاب اسلامی و خیمه آن‌ که ولایت‌فقیه باشد از جان‌ مایه و آن را در طبق اخلاص گذاشت و شعار عملی‌اش این بود که «روزها کوشم و شب نخوابم-پاس می‌دارم از انقلابم...»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، قاسم یعنی تقسیم‌کننده و آن شهید به‌دست‌آمده چه زیبا با دیگران تقسیم کرده بود که استراحت برای شما، رنج و مشقت برای من؛ شهید حاج قاسم این رویه ایثار گرانه را از نوجوانی اتخاذ کرده بود تا در مسیر زندگی او امام روح‌الله خمینی آن روح خدایی قرار گرفت و این رویه پهلوانی در مقیاس بسیار بالا در روح او تجلی پیدا کرد؛ در سال 1350 در سن سیزده‌سالگی پدرش 900 تومان مقروض دولت شد و هر آن احتمال می‌رفت که پدرش را به خاطر آن قرض که از سر ناچاری و فقر و فاقه گرفته بود زندانی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

خانواده شب‌ها به خاطر این مسئله بی‌خوابی می‌کشیدند. شهید حاج قاسم مردانه پای خود را به میان کشید و گفت: اطمینان و راحتی برای شما پدر و مادر عزیز و کار و کوشش برای من. جهت این مشکل حاد، عازم کرمان شد و به‌سختی خود را به آن شهر رساند.

,

چون سنش پایین بود به‌راحتی به او کار نمی‌دادند تا سرانجام کاری پیدا کرد که به او روزی 2 تومان می‌دادند. طی 8 ماه بدون اینکه از خانواده خبری داشته باشد، 300 تومان پول جمع کرد و با زحمت خود را به «رابر» رساند و وجه را به پدر تقدیم کرد و خانواده را از غم و اندوه نجات داد؛ و مرد حل بحران‌های آینده این‌گونه پا به میدان مبارزه گذاشت.

, , ,

شهید حاج قاسم درزمینهٔ امنیت چه زیبا تقسیم کرده بود که امنیت و آسایش برای آحاد جامعه، ایثار جان برای تأمین امنیت برای من. چه در زمان جنگ تحمیلی به سهم قابل‌توجه امنیت مملکت را ایجاد کرد و چه زمانی که بعد از جنگ به کرمان برگشت، امنیت آن خطه را در مقابل اشرار جانی تأمین کرد و چه زمانی که به سپاه قدس آمد، در مقیاس ملی و منطقه‌ای به این تقسیم وفادار ماند و علی‌رغم میل قلبی دشمنان قسم‌خورده امنیت را برای ایران اسلامی ایجاد و به معنای واقعی کلمه ایران را به جزیره ثبات رساند؛ امنیت عراق و سوریه در پرتو این امنیت مثال‌زدنی، به وجود آمد.

,

شهید حاج قاسم به زیبایی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را تفسیر کرد که فرموده است: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» سپاهیان به اذن خدا پناهگاه امنیت مردم هستند و «وَ زَیْنُ الْوُلاَةِ» و زینت زمام دارانند «وَعِزُّ الدِّینِ، وَسُبُلُ الاَمْنِ» و عزت دین و تکیه‌گاه امنیت کشورند.

,

شهید حاج قاسم خطاب به کسانی که مجاهدت را تمام‌شده تلقی می‌کردند گفتند: بازنشستگی رسیدن به زندگی برای شما، «باز جنگیدن» برای من. ایشان از شروع جنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه در قالب فرماندهی تیپ و لشگر 41 ثارالله به کرمان برنگشت و بعد از جنگ، مبارزه و دفاع را تمام‌شده نمی‌دانستند. از امام (ره) یاد گرفته بودند که اسلام تعطیل‌بردار نیست، باید احکام اسلام اجرا و پیاده شود و احکام اجرا نمی‌شود مگر با تشکیل حکومت و تشکیل حکومت و حفظ آن میسر نیست مگر با جهاد و مبارزه شبانه‌روزی.

,

بر اساس این بینش الهی در دفاع از انقلاب اسلامی و خیمه آن‌که ولایت‌فقیه باشد از جان‌ مایه و آن را در طبق اخلاص گذاشت و شعار عملی‌اش این بود که «روزها کوشم و شب نخوابم-پاس می‌دارم از انقلابم…»

,

حالا راه منحصربه‌فرد و نسخه نجات‌بخش مملکت تأسی و اقتدا به مکتب شهید حاج قاسم است و مدعیان ولایتمداری و مجریان آینده گام دوم انقلاب در صورتی موفق هستند که رویه و روش آن شهید والامقام را در پیش بگیرند و الا آن‌ها هم فقط قادرند که از نمد رقابت‌ها و شعارهای زیبا، کلاهی برای خود و هم باندی‌ها درست کنند که خدا آن روز را نیاورد.

,

ان‌شاءالله مکتب شهید حاج قاسم پر رهرو است و از خدای منان می‌خواهیم که هرروز فاصله ما را هم با آن شهید عزیز کوتاه کند.

, , ,

محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه