اخبار داغ

قیمت نفت به مرز ۶۷ دلار رسید

قیمت نفت به مرز ۶۷ دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز یک سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۹۵ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در حالی که چشم انداز تقاضا برای نفت تقویت شده و ترمیم قابل توجه اقتصاد چین و آمریکا نگرانی ها در مورد افزایش شیوع کرونا در برخی کشورها را کمرنگ ساخته است، قیمت نفت امروز در نزدیکی بالاترین رقم های ۴ هفته اخیر تثبیت شد و در مسیر رشد هفتگی بیش از ۶ درصدی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. دیروز نفت برنت ۳۶ سنت افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از رشد ۳۱ سنتی در جلسه قبل، امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۴۴ سنت رسید.
,
 
,
جاستین اسمیرک، تحلیلگر ارشد موسسه وستپک در این باره گفت: «ترمیم قابل توجه اقتصادهای بزرگ جهان و عرضه محدود اوپک و متحدانش در کنار واکنش محتاطانه تولیدکنندگان آمریکایی به بالا رفتن قیمت ها سبب تقویت بازار شده است.»
,
 
,
وی افزود: «ما همچنان فکر می کنیم این احتمال وجود دارد که قیمت نفت ابتدا به ۷۰ دلار برسد اما بعدا عقب نشینی معناداری داشته باشد.»
,
 
,
اسمیرک گفت، هرچه قیمت ها برای مدت طولانی تری بالا بماند، احتمال افزایش عرضه در بازار بالاتر می رود. به علاوه ریسک افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطقی نظیر هند و اروپا می تواند در نهایت به افت قیمت ها منجر شود.
,
 
,
در حال حاضر جهش قابل توجه خرده فروشی در آمریکا، کاهش ادعاهای بیکاری و نشانه هایی از حضور بیشتر خودروها در جاده های این کشور سبب تقویت بازار نفت شده است.
,
 
,
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «بازگشایی اقتصاد آمریکا سبب افزایش ترددها در ایالت های مختلف شده است.» وی افزود، هند و چین نیز شاهد بالا رفتن حجم ترافیک در بزرگراه هایشان هستند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه