اخبار داغ

فارین پالیسی:

آمریکا تنها بخشی از تحریم‌های ایران را لغو می‌کند

آمریکا تنها بخشی از تحریم‌های ایران را لغو می‌کند
منابع آمریکایی اعلام کردند: واشنگتن قصد دارد در مقابل لغو برخی تحریم‌های ایران، تهران را به پایبندی به برجام متعهد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشریه فارین پالیسی به نقل از منابع آگاه آمریکایی از طرح واشنگتن برای متعهد کردن ایران به توافق برجام خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر این اساس، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند قرار است رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا به مقامات مذاکره کننده ایران در وین پیشنهاد کند در مقابل کاهش محدود تحریم‌های تهران، این کشور به پایبندی کامل به توافق برجام بازگردد.
,
 
,
این کاهش تحریم‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که سیاستمداران داخلی آمریکا نتوانند به دولت بایدن حمله کنند و رئیس جمهور را مورد انتقاد قرار دهند.
,
 
,
یک مقام آمریکایی نیز در این باره گفت: روند جداسازی و توافق برای لغو و یا کاهش بخشی از تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت پیشین آمریکا بسیار پرزحمت است.
,
 
,
وعده آمریکا برای لغو بخشی از تحریم های ایران در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند تنها در صورت لغو تمامی تحریم ها حاضر به اجرایی کردن تعهدات خود ذیل برجام هستند. 
,
 
,
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای ادامه گفت‌وگو‌ها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده، از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.
,
 
,
تهران بارها تاکید کرده است در صورتی که آمریکا به عنوان تخطی کننده اصلی توافق هسته ای به تعهدات خود پایبند باشد، ایران نیز به برجام پایبند خواهد بود. 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه