اخبار داغ

نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب در ماسوله کهگیلویه و بویراحمد/ زمین‌لرزه‌ای که مسئولان استانی را از خواب بیدار کرد+تصاویر

نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب در ماسوله کهگیلویه و بویراحمد/ زمین‌لرزه‌ای که مسئولان استانی را از خواب بیدار کرد+تصاویر
ماسوله جنوب که بافتی زیبا و سنتی با خانه های کاهگلی و زیبا را دارا بود، امروز بر اثر زلزله آخرین نفس های خودش را می زند و مسئولان امر فقط نظاره گر ویران شدن این بنای بجاده مانده از دوران قاجار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، زلزله شهرسی سخت و ویرانی های بجا مانده از آن، خبرهایی است که در صدر خبرهای استان کهگیلویه وبویراحمد بیشتر از همه خود نمایی می کند، زلزله ای که خسارات زیادی به مناطق مهم شهرستان دنا از جمله شهر توریستی سی سخت و برخی روستاهای اقماری آن از جمله روستای مهم و گردشگری کریک یا همان ماسوله جنوب وارد کرد.
زلزله مهیب بهمن ماه سال گذشته، ماسوله جنوب را به گونه ای تخریب کرد که امروز این روستای توریستی در جنوب کشور که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کرد در آستانه ویرانی کامل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،,
, زلزله مهیب بهمن ماه سال گذشته، ماسوله جنوب را به گونه ای تخریب کرد که امروز این روستای توریستی در جنوب کشور که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کرد در آستانه ویرانی کامل است.,

, ,

هرچند که امروز خودروهای آواربردار به دنبال آوار برداری خانه های خسارات دیده و و ویران شده این روستا برای ساخت و ساز دوباره هستند،اما آنچیزی که در آینده نصیب فرزندان این دیار خواهدشد، نابودی یک قرن خاطره خواهد بود.

,

آقای مدیر بجای سانتاژ تبلیغاتی به حال روز ماسوله جنوب بنگرید

, آقای مدیر بجای سانتاژ تبلیغاتی به حال روز ماسوله جنوب بنگرید, آقای مدیر بجای سانتاژ تبلیغاتی به حال روز ماسوله جنوب بنگرید,

روستای کریک که بافت فعلی آن مربوط به دوران قاجار بوده و قدمتی چند ساله دارد،بر اثر کاهلی و بی خیالی مسئولان امر از جمله گردشگری که در ادوار مختلف وعده های ساماندهی وبهسازی این روستا را داده بودند در حال ویرانی بوده و کسی جوابگوی این همه خسارات به صنعت گردشگری و توریست پذیری نیست.

,

ماسوله جنوب که بافتی زیبا و سنتی با خانه های کاهگلی و زیبا را دارا بود، امروز بر اثر زلزله آخرین نفس های خودش را می زند و مسئولان امر فقط نظاره گر ویران شدن این بنای بجاده مانده از دوران قاجار هستند.

,

, ,

هرچندکه روستائیان و گردشگران این منطقه امروز همه غمگین و ناراحت از تخریب این زیبای خفته در دامان دنا هستند، اما باید به مسئولان امر گوشزد کرد که چرابعد از سالها به دنبال احیای و ساماندهی این روستا برآمده اند.

,

نوش داور بعد از مرگ سهراب

, نوش داور بعد از مرگ سهراب, نوش داور بعد از مرگ سهراب,

هرچند که ضرب مثل (نوش دارو بعد از مرگ سهراب) امروز بیشتر از همیشه برای مسئولان و این روستا خودنمایی می کند،این سئوال را در ذهن پرورانده که چرا ساماندهی و نوسازی این روستا توسط مسئولان امر بر زمین مانده و مسئولان امر به دنبال راه فراری از این موضوع هستند.

,

دهیار این روستا بافت سنتی و کهن این دهستان را پیشانی گردشگری روستای توریستی گردشگری کریک دانست وگفت: اگر این بافت از بین برود شناسنامه این روستا در امر گردشگری از بین خواهد رفت و زیبایی های این روستا برای گردشگران غریبه خواهدشد.

,

حسین پور گفت: امروز مسئله اصلی ساماندهی و بهسازی خانه های قدیمی کمتر صدمه دیده از زلزله است، هرچند که باید مکانی امن برای ساکنان این خانه ها نیز پیدا کرد تا دچار خسران های بیشتر نشوند.

,

, ,

وی ادامه داد: امروز سئوال اکثر گردشگران و روستائیان کریک از مسئولان امر این بوده که چرا آقایان بعد از سالها امروز به فکر ساماندهی این روستا آن هم بعد از خسارات شدید زلزله افتاده اند و میخواهند با  وعده های خود آن را بازسازی کنند.

,

هرچند امروز شاهد ویرانی این روستا و ازبین رفتن آن هستیم و باید نوستالژی این روستا را فقط در کتابها و عکس های قدیمی جست وجو کرد،پس می طلبید که مسئولان امر در زمینه گردشگری ساماندهی فقط در وعده های نمی دیدند و عملی وارد گود بازسازی این روستا می شدند.

,

, ,

 باید زلزله مسئولان امر را از نابودی و از بین رفتن یک روستا مهم و گردشگرپذیر آگاه می کرد.

,

امروز می طلبد که مسئولان امر در معماری جدید این روستابا الگو گیری از بافت سنتی این روستا خانه هایی را بنا نهند تا بتواند همگان با بافت سنتی آن زیبایی های این روستا را حفظ کرد.

,

و در آخر باید به مسئولان امر گفت: آقایان مسئول ببخشید که زلزله بدون اجازه شما چند روز زودتر آمد و باعث این همه ویرانی شد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه