اخبار داغ

کوچ ویل اسمیت از جورجیا به خاطر قانون محدودکننده رای گیری!

کوچ ویل اسمیت از جورجیا به خاطر قانون محدودکننده رای گیری!
ویل اسمیت گفت: وجدان ما نمی گذارد از حکومتی پشتیبانی کنیم که قوانینی راجع به رأی گیری را که برای محدود کردن دسترسی رأی دهندگان طراحی شده است، تصویب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از واشنگتن تایمز، قانون واپسگرایانه رای گیری در ایالت جورجیا باعث شد ساخت فیلمی با حضور «ویل اسمیت» و به کارگردانی «آنتوان فوکوآ» از این ایالت به ایالتی دیگر برده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ویل اسمیت، هنرپیشه و آنتوان فوکا، اعلام کردند که در حال تولید درامی با موضوع برده داری با عنوان «رهایی» هستند که در واقع در تضاد با رویکرد فعلی فرماندار ایالت جورجیا است. این هنرپیشه در کنار دیگر عوامل فیلم از جمله «آنتوان فوکوآ» به موضوع تصویب قانون رای گیری واپسگرایانه جورجیا برای محدود کردن دسترسی رای دهندگان واکنش نشان داده و ادامه تولید این پروژه سینمایی در ایالت جورجیا را متوقف کردند.
,
 
,
اسمیت و فوکوآ در بیانیه مشترکی گفتند: در این برهه از زمان ، ملت در حال کنار آمدن با تاریخ خود است و در تلاش است آثار نژادپرستی نهادی را از بین ببرد تا به عدالت نژادی واقعی دست یابد. ما با وجدان نمی توانیم از حکومتی پشتیبانی کنیم که قوانینی راجع به رأی گیری را که برای محدود کردن دسترسی رأی دهندگان طراحی شده است، تصویب کند.
,
 
,
قوانین جدید رای گیری در جورجیا یادآور موانع رای گیری است که در پایان بازسازی برای جلوگیری از رای دادن بسیاری از آمریکایی ها تصویب شد. با کمال تأسف، ما احساس می کنیم مجبوریم تولید فیلم خود را از جورجیا به ایالت دیگری منتقل کنیم.
,
 
,
طبق برنامه زمانبندی فیلمبرداری«رهایی» قرار بود از ۲۱ ژوئن در جورجیا آغاز شود.
,
 
,
فیلم «رهایی» داستان واقعی «وایپد پیتر» (Whipped Peter یا پیتر تازیانه خورده) با بازی ویل اسمیت را به تصویر می کشد. برده ای که از یک مزرعه جنوبی فرار کرد و به ارتش اتحادیه پیوست. بعد از پیوستن به ارتش در سال ۱۸۶۳ میلادی عکس هایی از پشت تازیانه خورده او که جراحات شدید وی را به تصویر میکشید باعث شهرت وی شد. تازیانه هایی که در زمان بردگی در مزارع سفیدپوستان آمریکایی بر گرده او فرود آمده بود.
,
 
,
«ددلاین» گزارش داد که احتمالاً تولید و فیلمبرداری این فیلم به لوئیزیانا منتقل خواهد شد، که به دلیل از دست دادن مشوق های مالیاتی که جورجیا را به قطب اصلی تولید تبدیل کرده، ۱۵ میلیون دلار دیگر برای تولید هزینه دربرخواهد داشت.
,
 
,
انتقال تولید این فیلم از جورجیا پس از آن صورت می گیرد که برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه، در ۳۱ مارس، لایحه اصلاح رأی گیری را امضا کرد، که مدت زمان رأی دادن غیرحضوری و استفاده از صندوق رای را محدود می کند.
,
 
,
این قانون موجی از واکنش دموکرات ها را برانگیخته است که آن را با دوران جیم کرو مقایسه کرده اند.
,
 
,
پیش تر در تاریخ ۲ آوریل، لیگ برتر بیس بال اعلام کرد که در حال انتقال بازی سالانه «All-Star» خود از جورجیا به دلیل تصویب قانون جدید است.
,
 
,
رابرت دی مانفرد جونیور، رئیس لیگ، در بیانیه ای گفت: لیگ برتر بیس بال اساساً از حق رای دادن برای همه آمریکایی ها حمایت می کند و با محدودیت صندوق های رای مخالف است.
,
 
,
در قرن پانزدهم لایحه ای قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن هیچ دولت و یا حکومت فدرالی اجازه ندارد حق رأی ملتی را به دلیل نژاد، رنگ پوست و یا اینکه در گذشته به عنوان برده مورد استثمار قرار گرفته اند، غصب کند. اما سال ها گذشت تا در تاریخ ۶ آگوست سال ۱۹۶۵، این قانون به امضاء لیندن بی جانسون، رئیس جمهور وقت آمریکا برسد و سیاهپوستان جنوب امریکا عملا آزادی خود را برای شرکت در انتخابات به دست بیاورند.
,
 
,
با تصویب این قانون، بسیاری از سیاست گزاری های آمریکا در قرن بیستم دچار تغییر و تحول اساسی شد. هرچند این کشور بیشتر فضایی دو حزبی را در جهان سیاست تجربه کرده است، اما این مساله که امروزه یک شهروند آمریکایی چه نظری نسبت به لایحه ی حق رای داشته باشد، تعیین کننده نظر آن شخص نسبت به مسائل نژادی در آمریکا خواهد بود: آیا از زمان تصویب لایحه حقوق شهروندی، روند فرهنگی سیاسی این کشور آنقدر پیشرفت داشته که تمامی مردم نسبت به آن آگاه باشند؟ یا هنوز هم این مساله در معرض آسیب است و باید تحت حمایت و نظارت قوانین حکومت فدرال باشد؟
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه