اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات کشور:

۹۰درصد داوطلبان شورای ‎شهر تایید صلاحیت شدند/ ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری است

۹۰درصد داوطلبان شورای ‎شهر تایید صلاحیت شدند/ ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری است
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۹۷ هزار نفر در ۲ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند از تایید صلاحیت ۹۰ درصدی ثبت نام کنندگان انتخابات شورا‌های شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی تلویزیونی با توضیح تمهیدات و برنامه‌های ستاد انتخابات کشور در چهار انتخابات، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: رویکرد اصلی ستاد انتخابات کشور بر برگزاری انتخاباتی مشارکتی و پرشور در کشور است و در این عرصه تمامی تمهیدات لازم از سوی ستاد انتخابات اتخاذ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه روند ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی روستا بسیار رضایت بخش و امیدوار کننده بود, گفت: در این دور از ثبت نام، با ۲۴۶ هزار و ۴۷۹ نفر داوطلب، رکورد ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا شکسته شد.
,
 
,
وی در این خصوص گفت: حدود ۷۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری ها، ۱۷ درصد از طریق دفاتر پیشخوان‌، ۸ درصد از طریق رایانه شخصی و ۴ درصد با ابزار موبایل اپ در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این دوره از ثبت نام, شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه رقابت های انتخاباتی شوراهای روستایی هستیم؛ گفت: حدود ۷ درصد ثبت نام کنندگان از بانوان بودند که نسبت به میانگین ۴ الی ۵ درصدی دوره های گذشته, افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.
,
 
,
معاون وزیر کشور در ادامه صحبت های خود به میانگین سنی داوطلبان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۱ درصد از ثبت نام کنندگان, کمتر از ۵۰ سال سن دارند و این نشان دهنده استقبال خوب جوانان با انگیزه است.
,
 
,
عرف تصریح کرد: شغل عموم شرکت کنندگان, آزاد و کشاورز  است که با توجه به بافت روستایی, این امر طبیعی و منطقی است.
,
 
,
وی اضافه کرد: حدود یک چهارم شرکت کنندگان دارای سابقه عضویت در شوراها هستند و حدود ۷۶ درصد کسانی هستند که برای اولین بار حضور یافته اند.
,
 
,
معاون وزیر کشور همچنین گفت: در این دوره از ثبت نام, حدود ۱۷ درصد و در واقع ۴۳ هزار نفر از اهل سنت هستند.
,
 
,
عرف درخصوص میانگین تحصیلات ثبت نام کنندگان هم گفت: از حدود ۴۰ هزار روستای موجود در کشور, جمعیت حدود ۳۸ هزار روستا, زیر ۱۵۰۰ نفر است و لذا کسانی می توانند ورود کنند که حداقل تحصیلات، یعنی خواندن و نوشتن را داشته باشند.
,
 
,
وی اضافه کرد: به نسبت روستاها شاهد هستیم که در این دوره از ثبت نام ها، میزان حضور افراد تحصیل کرده رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
,
 
,
عرف در خصوص میزان ثبت نام شوراهای شهر هم گفت: در این عرصه هم در حد فاصل دوره چهارم و پنجم قرار گرفتیم, چون در این دوره حدود ۵۱ هزار نفر ثبت نام کردند که در مجموع ۲۹۷ هزار نفر در هر دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شورا‌های شهر, ۹۰ درصد تایید صلاحیت شده اند.
,
 
,
وی گفت: افرادی که تایید نشده اند می توانند با مراجعه به هیئت نظارت، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.
,
 
,
عرف همچنین درخصوص موضوع انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: در مجموع در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در ۴ استان برگزار می‌شود، ۸۸ نفر ثبت نام کرده اند.
,
 
,
 معاون وزیر کشور درخصوص انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی که در ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود ۸۷۷ نفر ثبت نام کرده اند.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه صحبت‌های خود و در پاسخ به زمان آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، گفت: زمان ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز خواهد بود.
,
 
,
وی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود.
,
 
,
عرف خاطر نشان کرد: طبق تقویم انتخاباتی در نظر گرفته شده، بعد از طی مراحل ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها از هفتم خرداد ماه، ستاد انتخابات کشور افراد تایید شده برای رقابت‌های ریاست جمهوری را آگهی خواهد کرد.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مساله مهم و خطیر تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونایی، گفت: در این خصوص تجربه برگزاری انتخابات در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و ستاد انتخابات وزارت کشور تمامی تمهیدات لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی را پیش بینی کرده است.
,
 
,
وی گفت: تبلیغات طبق قانون از هفتم تا روز ۲۶ خرداد ماه خواهد بود.
,
 
,
عرف درخصوص مساله تبلیغات هم گفت: در گذشته میتینگ ها و همایش های انتخاباتی را داشتیم که در این دوره یا نخواهیم داشت و یا اینکه به صورت حداقلی خواهد بود.
,
 
,
وی اضافه کرد: برنامه اصلی ستاد بر این است که تبلیغات در فضای مجازی و رسانه ها به خصوص صدا و سیما دنبال شود.
,
 
,
معاون وزیر کشور هم چنین اظهار داشت: برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، ستاد انتخابات کشور دو راهبرد افزایش تعداد شعب اخذ رای و همچنین مدت زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در نظر گرفته است.
,
 
,
عرف با اشاره به اهمیت مشارکت پرشور در انتخابات خرداد ماه سال جاری گفت: برنامه محوری کاندیداها و تمرکز آن ها بر مسائل اصلی کشور می تواند زمینه ساز افزایش رقابت های انتخاباتی و به تبع آن افزایش مشارکت عمومی گردد.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: اگر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تا روز ثبت نام نهایی نشود دیگر ملاک اجرا نخواهد بود.
,
 
,
عرف در پایان با اشاره به اهمیت شکستن رکورد ثبت نام و حضور در انتخابات شوراهای اسلامی روستا, ضمن ارج نهادن به دغدغه مندی و حضور پرشور  مردم و روستاییان عزیز, اظهار داشت: در اینجا از اهتمام خالصانه تمامی همکاران خدوم و عوامل اجرایی زحمتکش انتخابات اعم از مدیران و همکاران ستادی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور, استانداران, روسا و اعضای ستادهای انتخاباتی سراسر کشور, فرمانداران, بخشداران و دهیاران محترم در فراهم سازی زمینه های برگزاری انتخابات مذکور به ویژه فرایندها و مراحل ثبت نام داوطلبان انتخابات تشکر می کنم.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه