اخبار داغ

ابراز نگرانی آفریقای جنوبی درباره حادثه نطنز

ابراز نگرانی آفریقای جنوبی درباره حادثه نطنز
وزارت همکاری و روابط بین‌المللی آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای درباره حادثه خرابکاری نطنز و نقش عوامل خارجی در آن ابراز نگرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای نسبت به حادثه خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز ابراز نگرانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش خبرگزاری دولتی آفریقای جنوبی، در این بیانیه، درباره احتمال دخالت خارجی ابراز نگرانی و در عین حال ابراز امیدواری شده که این حادثه بر گفت‌وگوهای برجامی وین تاثیر منفی نداشته باشد.
,
 
,
وزارت همکاری و روابط بین‌المللی آفریقای جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد: دولت آفریقای جنوبی با نگرانی در جریان حادثه رخ داده در روز ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ در تاسیسات هسته‌ای نطنز و این احتمال که عوامل خارجی باعث آن شده باشند، قرار گرفته است.
,
 
,
در ادامه در اشاره به همزمانی این رخداد با گفت‌وگوهای برجامی وین، ذکر شده که «آفریقای جنوبی امیدوار است گفت‌وگوها بر اجرای کامل و موثر این توافق متمرکز باشد و تحت الشعاع پیامدهای حادثه اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز قرار نگیرد».
,
 
,
در پایان این بیانیه آمده است: مهم است که همه طرف‌ها حرکت ایجاد شده طی مذاکرات برجام در هفته گذشته در وین را برای پیگیری گام‌های مثبت به سمت یک نتیجه دیپلماتیک چندجانبه ادامه دهند.
,
 
,
«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بامداد روز یکشنبه (۲۲ فروردین) از حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.»
,
 
,
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: «اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.»
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: «سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود.»
,
 
,
بعد از آن، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».
,
 
,
«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم امروز (جمعه) در گفت‌وگویی با تایید غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، گفت سریع‌تر انجام شدن کار بخاطر اتفاق نطنز بود. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه