اخبار داغ

ورزشکار قطع نخاع گچسارانی، سوژه انتخاب بهترین عکس ورزشی سال+تصویر

ورزشکار قطع نخاع گچسارانی، سوژه انتخاب بهترین عکس ورزشی سال+تصویر
فرشته اصلاحی با مجموعه «سودای پرواز» که داستان سعید رامین پارکورکار حرفه‌ای اهل گچساران که دچار آسیب نخاعی شده را به تصویر می‌کشد، به‌عنوان یکی از سه نامزد بخش مجموعه‌عکس «ورزشی» مسابقه ورلدپرس فتو انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مسابقه عکاسی "ورلد پرس فتو" به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مسابقات عکاسی خبری در جهان، از سال ۱۹۵۵ فرصتی برای توجه به آثار فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای و گرامی‌داشت تلاش‌های آنها فراهم آورده است. در این رقابت هر سال عکس‌ها و فتواستوری‌هایی از سرتاسر جهان در حوزه‌ی عکاسی خبری (فتوژورنالیسم) و مستند و نیز تولیدهای چندرسانه‌ای انتخاب می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در بخش عکاسی ورلد پرس فتو ۲۰۲۱، آثار ارسالی در هشت دسته «مسائل معاصر»، «محیط زیست»، «اخبار عمومی»، «پروژه‌های بلندمدت»، «طبیعت»، «پرتره»، «ورزشی» و «اخبار لحظه‌ای» داوری و تک‌عکس‌ها و مجموعه‌عکس‌هایی در هر دسته به‌عنوان نامزد نهایی انتخاب شدند. از میان این نامزدها، شش عکس نامزد دریافت جایزه «عکس سال» و سه مجموعه نامزد دریافت جایزه «فتواستوری سال» شدند.

,

, ,

در میان نامزدهای منتخب این رقابت، نام دو عکاس ایرانی نیز به چشم می‌خورد. فرشته اصلاحی با مجموعه «سودای پرواز» که داستان سعید رامین پارکورکار حرفه‌ای اهل گچساران که دچار آسیب نخاعی شده را به تصویر می‌کشد، به‌عنوان یکی از سه نامزد بخش مجموعه‌عکس «ورزشی» انتخاب شد. در توضیح این مجموعه آمده است:

,

«هفت سال پیش، سعید رامین پارکور کار حرفه‌ای ایرانی، در یک مسابقه‌ غیرقانونی هنگام فرود بر روی تشک دچار آسیب نخاعی از ناحیه‌ گردن شد. آسیب به‌حدی بود که او تنها می‌توانست پلک بزند و به‌عقیده‌ پزشکانش حتی امکان نشستن روی صندلی چرخدار را هم نداشت. ولی با بازپروری در خانه و خودباوری، بخشی از توانش را بازیافته و بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند. یک سال پس از آسیب، سعید با یکی از شاگردانش «مائده» آشنا شد که بعد از شش سال با او ازدواج کرد. او و مائده باور دارند که روزی سعید از روی صندلی چرخدار هم بلند خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه