اخبار داغ

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران خبر داد:

بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران نیمه اول امسال افتتاح می‌شود

بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران نیمه اول امسال افتتاح می‌شود
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران گفت: بیمارستان هزار تختخوابی «مهدی کلینیک» با حمایت دولت نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو صادق نیت درباره سرانجام بیمارستان بزرگ مهدی کلینیک و زمان افتتاح آن توضیح داد: این بیمارستان یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های کشور است که ساخت آن ابتدا با سرمایه گذاری یک خیر به نام مرحوم گرامی در سال ۹۰ شروع شد  مدتی بعد از فوت وی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: بیمارستان «مهدی کلینیک» با هزار تخت بیمارستانی یک بیمارستان بسیار مجهز فوق تخصصی است که در دل بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی امام خمینی(ره) راه اندازی و به ظرفیت این مجتمع بیمارستانی اضافه می شود.
,
 
,
 موج چهارم کرونا در روزهای پس از تعطیلات نوروز باعث پر شدن همه بیمارستان ها و تخت های آی سی یو کشور شده و کمبود تخت بیمارستانی برای درمان مبتلایان به کرونا به یک مسئله چالش برانگیز برای نظام سلامت کشور تبدیل شده است.
,
 
,
در پی این بحران جدید، حسن روحانی، رئیس جمهوری اعلام کرد: با توجه به نیاز شدید کشور به تخت بیمارستانی، دولت تسهیلات ویژه ای برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان های نیمه تمام و افزایش حدود ۱۲هزار تخت بیمارستانی در سریعترین زمان ممکن ارائه می کند.
,
 
,
به گفته مسئولان وزارت بهداشت بیش از ۱۲۰هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور فعال است.
,
 
,
خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران که در گذشته به بیمارستان هزار تختخوابی معروف بود، آبان ۹۸ به خبرنگار ایرنا گفته بود: مهدی کلینیک، با حمایت وزارت بهداشت و بانک ملت که بانک عامل این پروژه است و وامی که به ساخت این بیمارستان داده است، ۸۰ درصد پیشرفت دارد.
,
 
,
وی افزود: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران هم اکنون با ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی، بزرگترین بیمارستان کشور و خاورمیانه است که با ساخت و بهره برداری بیمارستان جدید فوق تخصصی مهدی کلینیک ظرفیت تخت بیمارستانی آن به حدود ۲۵۰۰ تخت می رسد.
,
 
,
صادق نیت ادامه داد: با تجهیزاتی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است می توان گفت، بیمارستان مهدی کلینیک تهران مجهزترین و به روزترین بیمارستان کشور و خاورمیانه خواهد شد که می تواند خدماتی به مراتب بهتر از بهترین بیمارستان های خصوصی به مردم ارائه کند.
,
 
,
رئیس مجمتع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفته بود: ساخت بیمارستان مهدی کلینیک سال ۹۰ با سرمایه گذاری یک خیر به نام مرحوم گرامی شروع شد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان با سرمایه وی برای مراحل سفت کاری و اسکلت این بیمارستان هزینه شد. با درگذشت این خیر حدود سه سال پروژه بیمارستانی مهدی کلینیک تا حدی متوقف شد و در دو سال اخیر با حمایت وزارت بهداشت و وام بانک ملت پیشرفت سریعتری پیدا کرده است.
,
 
,
بیمارستان مهدی کلینیک در ضلع غربی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی اتوبان چمران و جنوب خیابان باقرخان واقع است. مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ مترمربع است که در ۱۸ طبقه شامل ۱۵ طبقه روی همکف و دو طبقه زیرهمکف ساخته می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه