اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم نشان از اقتدار و عزم ملت ایران دارد

غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم نشان از اقتدار و عزم ملت ایران دارد
احمد قربانی پور گفت: غنی سازی ۶۰ درصد اورانیم این پیام را به دشمنان مخابره کند که اقدامات بزدلانه آنها در راستای ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران اسلامی هیچ خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: به دنبال بدعهدی آمریکایی‌ها، خروج آن‌ها از برجام و عدم انجام تعهدات از سوی طرفین ایران در ۱+۵ که به کارزار جنگ اقتصادی و فشار حداکثری علیه ایران انجامید، جمهوری اسلامی رفته رفته تعهدات برجامی را کاهش داد تا آنکه میزان غنای اورانیوم در سال گذشته به ۲۰ درصد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از این اقدام ایران، واکنش‌های زیادی در عرصه سیاسی و بین المللی به خصوص از طرف اعضای طرف قرارداد ایران در برنامه جامع اقدام مشترک شکل گرفت.

,

وی بیان کرد: در پی واکنش‌های طرف‌های غربی به غنی سازی ۲۰ درصد توسط ایران، اسفند ماه سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اعلام کردند که جمهوری اسلامی به این هیاهو‌ها توجهی نخواهد داشت و صرفا بر مبنای نیاز خود اقدام به غنی سازی خواهد کرد؛ لذا اگر نیاز باشد، حتی آمادگی غنی سازی ۶۰ درصدی هم در ایران وجود دارد.

,

قربانی پور تصریح کرد: این موضوع از آن زمان مسکوت ماند و اقدامی درباره آن صورت نگرفت تا اینکه در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز،  سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد؛ اقدامی که برای اولین بار در عمر صنعت هسته‌ای ایران اتفاق افتاد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص این اتفاق مهم این است که شاید دولت تدبیر و امید در صدد این باشد که این دستاورد بزرگ را به نام خود ثبت کرده و از رهگذر آن در مسائل سیاسی پیش رو استفاده‌ های لازم را ببرد.

,

وی ابراز کرد:  باید متذکر شویم که اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم یکی از گام هایی است که در برنامه و طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی آورده شده و دولت را مکلف کرده است که در صورت ادامه کارشکنی‌های طرف‌های اروپایی برجام یکی از اقدامات موثر و راهبردی که باید انجام شود، غنی‌سازی ۶۰ درصد است که عملیات خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز در هفته گذشته باعث شد که این اقدام با سرعت شروع و به مرحله اجرا در آید.

,

قربانی پور تأکید کرد: لذا این که برخی در پی این هستند که این اقدام را یکی از دستاوردهای مهم مذاکرات وین اعلام کنند کاملاً اشتباه است چرا که طرف‌های غربی در مذاکرات وین بیش از آنچه که دنبال حل مشکل برجام و دادن امتیاز به ایران باشند بیشتر دنبال سوءاستفاده از مذاکرات به نفع خود و خریدن زمان برای آمریکا و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشورمان هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: بی شک از بزرگترین دستاوردهای این اقدام مهم می‌توان به این موضوع مهم اشاره کرد که یکی از بزرگترین شکست هایی که ایران در آغاز راه دولت جدید آمریکا به آنها تحمیل کرده غنی سازی ۶۰ درصد است.

,

وی افزود: این اقدام این پیام را به آمریکا، کشورهای غربی و مزدوران عربی منطقه به ویژه سگ حلقه به گوش آمریکا در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی مخابره کند که اقدامات بزدلانه آنها در راستای ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران اسلامی هیچ خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد بلکه شتاب موفقیت ها و پیروزی های ملت ایران و تلاش و پشتکار دانشمندان ما را بیشتر خواهد کرد و ملت ایران برای برداشتن گام های بزرگتر مصمم تر و آماده تر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه