اخبار داغ

وقتی آب شور دریا کام بی‌آبی کشور را شیرین می‌کند؛

جهش شیرین‌سازی آب با تکیه بر توان متخصصان داخلی

جهش شیرین‌سازی آب با تکیه بر توان متخصصان داخلی
با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای راه اندازی آبشیرین کن ها و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی در زمان تحریم های ناجوانمردانه انقلابی بزرگ در تامین آب مناطق کم آب کشور رخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در سال‌های اخیر با ورود غول خشکسالی به کشور بسیاری از استان ها با کمبود آب مواجه شدند به طوری که در برخی از مناطق زمزمه جیره بندی آب به گوش می رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نواحی کویری کشور مانند استان های اصفهان، یزد، کرمان و سواحل خلیج فارس از جمله مناطقی به شمار می رود که در سال های اخیر برای چرخاندن چرخ کارخانه ها، معادن و صنایع با کمبود آب مواجه بودند.

,

اقیانوس ها و دریاها 70 درصد آب سطح کره زمین را پوشانده و 96 درصد از کل موجودی آب کره زمین را در خود جای داده است و کشورمان با دارا بودن دریای خلیج فارس، عمان و خزر منبع غنی از آب به شمار می رود.

,

امروزه شیرین سازی آب دریا، یکی از راهکارهای اصلی جبران کم آبی در دنیا محسوب می شود و در سال 96 برای جبران کم آبی استان فاز اول آب شیرین کن بزرگ بندرعباس با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز به بهره‌برداری رسید.

,

بومی سازی انتقال آب با تکیه بر توان داخلی از سال های اولیه در دستور کار دولتمردان قرار داشت و در حال حاضر صنعت شیرین سازی آب در هرمزگان به طور کامل بومی شده و روز به روز در حال توسعه است که پایداری آبی را در کشور به ارمغان می آورد.

,

طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در سال گذشته آغاز شد و با افتتاح خط اول انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد و رونمایی از خطوط دوم، سوم و چهارم این ابَرپروژه ملی، توسعه این طرح وارد فاز جدیدی شد تا علاوه بر تامین آب صنایع و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از منابع آبی سیراب شوند.

,

با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای راه اندازی آبشیرین کن ها و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی در زمان تحریم های ناجوانمردانه انقلابی بزرگ در تامین آب مناطق کم آب کشور رخ داد.

,

 صنعت شیرین سازی آب در هرمزگان به طور کامل بومی شده است

,  صنعت شیرین سازی آب در هرمزگان به طور کامل بومی شده است,

فریدون همتی، استاندار هرمزگان اظهار کرد: میزان شیرین سازی آب در سال ۹۲ در استان حدود ۱۲میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون این ظرفیت به ۹۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

,

همتی تصریح کرد: این میزان تولید، معادل نیمی از مصرف آب شرب هرمزگان است و به عنوان یکی از بزرگترین خدمات دولت در استان به شمار می‌رود که در راستای تامین آب پایدار مناطق اجرایی شده و برای سالیان متمادی، مشکل کمبود آب در استان را رفع می‌کند.

,

وی افزود: انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب نیز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر بندرعباس با تدابیر اندیشیده شده، توسط بنگاه های اقتصادی و شرکت توسعه زیرساخت که متعلق به بنگاه های اقتصادی غرب بندرعباس است، بزودی اجرایی می‌شود.

,

همتی ادامه داد: این کار بزرگ با ۲۰ هزارمیلیارد ریال آورده صنایع تعیین تکلیف می‌شود.

,

وی بیان کرد: با توجهی که به بخش آب و منابع آبی در دولت یازدهم و به‌ویژه در دولت دوازدهم صورت گرفت و مجموعه اقدام‌های نظام مند، هوشمندانه و برنامه ریزی دقیق پیش رو، مشکل آب را در مناطق حل خواهیم کرد.

,

همتی خاطرنشان کرد: صنعت شیرین سازی آب در استان به طور کامل بومی شده و روز به روز در حال توسعه است که پایداری آبی را با برنامه‌های پیش رو ایجاد خواهد کرد.

,

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: در سالجاری و در برخی مناطق به واسطه خشکسالی ممکن است با کمبود آب روبرو شویم اما با نقشه راهی که برای تامین آب پایدار روستاها درنظر گرفته شده، هرمزگان بزودی یکی از استان‌های موفق به لحاظ تامین آب شرب پایدار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه