اخبار داغ

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد:

مالکیت زمین‌های مناطق آزاد تثبیت می‌شود

مالکیت زمین‌های مناطق آزاد تثبیت می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و تجاری تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ذبیح‌الله خداییان در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با سازمان اسناد و املاک ایران میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: با تثبیت مالکیت دولت، ضمن ایجاد شفافیت، امکان مدیریت زمین در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در سال ۹۹ اقدامات بسیار مؤثری در اجرای این قانون داشتیم که قابل قیاس با چند دهه گذشته نیست و موفقیت‌های خوبی در تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم.
,
 
,
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی خود در مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و تجاری از موضوعات حائز اهمیت است.
,
 
,
خداییان با بیان اینکه اراضی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به لحاظ ارزش افزوده مورد طمع قرار می‌گیرند، افزود: زمانی که موفق شویم سند کاداستر الکترونیکی برای اراضی این مناطق صادر کنیم، امکان حراست و حفاظت از این اراضی برای مدیران این مناطف فراهم می‌شود.
,
 
,
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شفافیت زمین و مسکن بعد دیگر این موضوع است؛ اجرای کاداستر، ضمن ایجاد شفافیت، به مدیران و مسئولان این مناطق کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از اراضی خود داشته باشند و زمین را مدیریت کنند.
,
 
,
خداییان اضافه کرد: در گذشته اسنادی صادر شده که توصیفی است و بین اراضی دولتی و مردم تداخل وجود دارد؛ بنابراین با تثبیت مالکیت دولت، ضمن ایجاد شفافیت، امکان مدیریت زمین در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری موجب افزایش ارزش افزوده اراضی می‌شود، اظهار داشت: براین اساس، این تفاهم نامه بین سازمان ثبت و مدیریت مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی و تجاری منعقد می‌شود که ضمن تسریع در صدور اسناد مالکیت دولت در این مناطق، سبب ایجاد شفافیت و مدیریت اراضی در این مناطق می‌شود.
,
 
,
خداییان افزود: اقدام دیگری که در اجرای این تفاهم نامه صورت می‌گیرد، تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای است؛ در برخی از این اسناد حدود اراضی و املاک توصیفی است که با صدور سند تک برگ کاداستری هم حدود تعیین می‌شود و هم اطلاعات آن در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود.
,
 
,
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی با مشارکت سازمان ثبت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: این کارگروه‌ها برای نظارت بر اجرای این تفاهم نامه تشکیل می‌شود تا هر چه سریع‌تر مفاد این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر این تفاهم نامه را اجرایی کنیم و در نهایت به روزی برسیم که هیچ قطعه‌ای از اراضی دولت در این مناطق فاقد سند کاداستری نباشد.
,
 
,
در ادامه این مراسم، حمیدرضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجار، صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اهمیت موضوع قانونمند شدن املاک و ایجاد شفافیت در این زمینه گفت: با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تعیین تکلیف موضوع مالکیت اراضی هستیم.
,
 
,
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: موضوع زمین در مناطق آزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور اساسی این موضوع به درآمدهای مناطق آزاد اتصال خورده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه زمین به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در مناطق آزاد خیلی مهم است، افزود: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی موضوع مورد استقبال همه مناطق آزاد در کشور است و تکلیف قانونی است و سعی می‌کنیم این موضوع را نهایی کنیم تا هم حق و حقوق مخاطبین به طور واقعی داده شود و از طرفی حق و حقوقی از بیت المال ضایع شود.
,
 
,
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا طرفین رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه