اخبار داغ

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

هر کسی می خواهد مشکل را گردن دیگری بیاندازد/ هفته سختی پیش رو داریم

هر کسی می خواهد مشکل را گردن دیگری بیاندازد/ هفته سختی پیش رو داریم
حسن روحانی گفت: وقتی شرایط آرام می شود هر کسی می‌گوید یک چیزی دلیل معجزه بوده اما وقتی مشکل ایجاد می شود هر کسی می خواهد تقصیر را گردن دیگری بیاندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: ما امروز با ویروس جدید انگلیسی مواجه شدیم که قدرت سرایتش ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهانی است و با شدتی با این ویروس مواجه شده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک موفقیتی بدست آوریم یک پروتکل نمی‌تواند چاره ساز است و باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنند. در این داستان هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مساله را حل کند. 

,

رئیس جمهور تصریح کرد: اصلا بگویند تا ۶ ماه دیگر هیچ کسی سفر نرود؛ آیا مشکل حل می شود نه؛ سفر درون شهری هست. وقتی شرایط آرام می شود هر کسی می‌گوید یک چیزی دلیل معجزه بوده اما وقتی مشکل ایجاد می شود هر کسی می خواهد تقصیر را گردن دیگری بندازد. 

,

روحانی خاطر نشان کرد: تریبون‌ها باید به مردم آموزش و آرامش به مردم بدهد و باید هشدار های لازم را به مردم بدهد. هفته‌ای که شروع شده هفته سختی است. مراعات پروتکل‌ها باید به ۸۵ و ۹۰ برسد.

,

رئیس جمهور گفت: امروز در جلسه ما یک بحث مهمی در مورد واکسن شد. واکسن یکبار در تمامی عمر نیست و شاید ۶ ماه دیگر ممکن باشد دوباره واکسن زده شود. وزارت بهداشت می‌گوید واکسن کرونا چیزی نیست که برای یکسال باشد و شاید کمتر باشد و باید به فکر تولید واکسن زیاد باشیم. 

,

وی بیان داشت: یادمان باشد در زمان آوردن واکسن‌‌های روسیه‌ای و چینی چه مسائلی  مطرح شد. وقتی می‌خواستیم واکسن بخریم آمدند و تزلزل ایجاد کردند. ما یادمان نرود دیروز چی گفتیم. واکسنی که می‌خواهیم بخریم باید وزارت بهداشت تایید کند. 

,

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر چه سریعتر باید واکسن خریداری کنیم، اظهار داشت: ۷ تا ۸ میلیون نفر هستند و سن آن‌ها بالای ۶۵ سال است که اگر بتوانیم آن‌ها را واکسینه کنیم خیلی شرایط فرق می‌کند. تا پایان دولت هزاران تخت بیمارستانی آماده می‌شود. تا پایان هفته جاری تزریق نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن در کشور انجام می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه