اخبار داغ

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه:

میزان ذخایر معدنی استان کرمانشاه حدود شش میلیارد تن برآورد می شود

میزان ذخایر معدنی استان کرمانشاه حدود شش میلیارد تن برآورد می شود
رسول اسکندری گفت: میزان ذخایر معدنی استان کرمانشاه حدود شش میلیارد تن برآورد می شود همچنین میزان استخراج سالانه معادن استان بر اساس استخراج اسمی بالغ بر هشت میلیون تن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول اسکندری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر معدنی جز استان های متوسط کشور محسوب می شود به گونه ای که از ۶۸ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور ۲۰ماده معدنی در استان شناسایی شده است.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: میزان ذخایر معدنی استان کرمانشاه حدود شش میلیارد تن برآورد می شود همچنین میزان استخراج سالانه معادن استان بر اساس استخراج اسمی بالغ بر هشت میلیون تن است.

اسکندری گفت: عمده ترین معادن استان کرمانشاه معادن قیر طبیعی، سنگ مرمریت، مرمریت دولومیتی و مخلوط کوهی است، همچنین سنگ گچ، آهک ومارن، فلدسپات، سیلیس، منگنز از دیگر معادن استان هستند.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای ۷۰ درصد ذخائر  قیر طبیعی کشور و از این نظر رتبه نخست کشور را داراست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این استان ازنظر سنگ تزئیینی جز استانهای برتر است.

اسکندری تصریح کرد: هم اکنون ۲۱۷ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان کرمانشاه وجود دارد که ۴۴ فقره از این تعداد غیرفعال است.

وی عنوان کرد: میزان اشتغالزایی معادن استان بطور مستقیم  بالغ بر ۲۲۰۰ نفر است.

اسکندری گفت: عمده ترین مشکلات معادن استان کرمانشاه کمبود نقدینگی و عدم اختصاص تسهیلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات معدنی، عدم وجود واحدهای فرآوری، مشکلات مربوط به معارضین محلی و نیز مسائل مربوط به دستگاه های اداری مرتبط است که بخشی از این مسائل در کمیته تعامل با منابع طبیعی استان در سال گذشته مرتفع شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی سازمان احیاء و فعالسازی معادن غیر فعال است که در این راستا طی سال قبل ۲۰معدن غیرفعال با اشتغالزایی ۱۲۱نفر  فعال شده و امسال نیز فعالسازی ۲۰معدن دیگر هدفگذاری شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به ابلاغیه سال گذشته وزیر صمت مبنی بر واگذاری معادن غیرفعال در آذرماه سال گذشته یک مرحله مزایده معادن برگزار شد و مقدمات برگزاری مزایده بعدی شامل ۹۰ فقره محدوده معدنی استان انجام شده که اطلاع رسانی آن به صورت سراسری و از طریق وزارت اعلام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه