اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

نگران تجمع در افطاری ها هستیم/ پذیرش کرونایی ها در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد آغاز شد

نگران تجمع در افطاری ها هستیم/ پذیرش کرونایی ها در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد آغاز شد
سید احمد هاشمی، با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان نگران برگزاری مراسم های افطاری هستیم، گفت: در روزهای نخست ماه رمضان چندین مراسم با جمعیتی بیش از ۴۰۰ نفر در حاشیه شهرهای استان برگزار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه طی هفته گذشته تعداد مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در خراسان شمالی سیر صعودی پیدا کرده است، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان به ۴۱۸ نفر رسید و طی شبانه روز گذشته پنج نفر فوت شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش آمار ابتلا به کرونا در خراسان شمالی حضور در مراسم عروسی و عزا بوده است، افزود: طی سه هفته گذشته مراسم عروسی در روستای لنگر با جمعیت یک هزار نفر برگزار شده است که بخشی از میهمانان از افرادی هستند که در تهران زندگی می کنند  و با حضور در این مراسم باعث ابتلای بخش زیادی از مردم شدند.

,

هاشمی اضافه کرد: این در حالی است که این نوع مراسم ها تنها محدود به روستای لنگر نبوده است و در روستاهای چهاربید و بوربور نیز شاهد برگزاری این قبیل مراسم ها بوده ایم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان قطعا تعداد مراسمات عروسی کمتر خواهد شد، گفت: نکته قابل توجه این است که نگران برگزاری مراسمات افطاری هستیم که در روزهای نخست ماه رمضان چندین مراسم با جمعیت بالای ۴۰۰ نفر در حاشیه های شهر استان برگزار شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران‌ کرونایی در سطح استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است، ادامه داد:  علاوه ‌بر این طی روزهای اخیر یک بخش از بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده که فعالیتش را آغاز کرده و در صورت نیاز یک بخش دیگر از این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان (سرپایی و بستری) در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم بیشتر است، خاطرنشان کرد: از مجموع افرادی که در طول روز تست کرونا می دهند نتیجه ۵۰ درصد تست ها مثبت می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه