اخبار داغ

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

وجود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی نیمه‌تمام در خراسان‌جنوبی/ بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برای اتمام راه‌های روستایی نیاز است

وجود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی نیمه‌تمام در خراسان‌جنوبی/ بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برای اتمام راه‌های روستایی نیاز است
سهرابی گفت: ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی به‌صورت نیمه‌تمام از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی منتقل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، راه روستایی مناسب و آسفالت اولین عامل برای دسترسی مردم روستایی به پیشرفت در حوزه‌های مختلف است و اگر روستایی از راه نامناسبی برخوردار باشد طبیعی است برای داشتن امکانات بیشتر، دچار مشکلاتی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
خراسان‌جنوبی استانی که به واسطه پراکندگی روستاها در نقاط مختلف استان دارای راه‌های روستایی بسیار با کیلومترها طول است و در حال حاضر تمام راه‌های روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی مناسب و آسفالته برخوردار نیستند.
,
 
,
طبق بررسی‌های انجام شده از سایت اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تا سال گذشته طول راه‌های روستایی آسفالته در استان پنج هزار و ۸۳۱ کیلومتر بوده است.
,
 
,
همچنین تا سال ۱۳۹۹ مجموع طول راه‌های روستایی شوسه استان یک‌هزار و ۲۰۷ کیلومتر و راه‌های روستایی خاکی در خراسان‌جنوبی چهار هزار و ۴۳۶ کیلومتر بوده است.
,
 
,
از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان بیش از ۸۳۰ روستا دارای راه روستایی آسفالته بوده و طی سال گذشته بحث تکمیل و احداث آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در برنامه بوده است.
,
 
,
با توجه به سایت اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان، درصد قابل توجهی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار است و کمتر از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد راه روستایی آسفالت و مناسب است.
,
 
,
در خراسان‌جنوبی روستاهایی با کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت وجود دارد که فاقد راه روستایی مناسب است و علاوه بر این، پروژه‌های نیمه‌تمامی در بحث راه‌های روستایی در استان وجود دارد که اغلب آن‌ها چندین سال است آغاز شده اما به دلیل مسائل مالی به اتمام نرسیده و موجب گلایه مردم شده است. در تمام شهرستان‌های خراسان‌جنوبی پروژه‌های راه روستایی نیمه‌تمامی وجود دارد که تردد را برای مردم دشوار کرده و حتی گاهی اوقات باعث ایجاد تصادف‌های ناگواری می‌شود.
,
 
,
وظیفه احداث و توسعه راه‌های روستایی از شهریورماه سال ۱۳۹۸ از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.
,
 
,
با توجه به این‌که در سطح استان خراسان‌جنوبی پروژه‌های آسفالت راه روستایی نیمه‌تمام وجود دارد، در مورد آخرین وضعیت راه‌های روستایی استان و پروژه‌های نیمه تمام آسفالت راه‌های روستایی، با معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت‌وگو کردیم.
,
 
,
وجود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی نیمه‌تمام در خراسان‌جنوبی
, وجود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی نیمه‌تمام در خراسان‌جنوبی, وجود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی نیمه‌تمام در خراسان‌جنوبی,
 
,
حمید سهرابی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به انتقال وظایف احداث و توسعه راه‌های روستایی در شهریورماه سال ۱۳۹۸ به اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان ردیف اعتباری ملی حذف و به اعتبارات استانی تبدیل شده است.
,
 
,
وی افزود: در این راستا ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی به‌صورت نیمه‌تمام از اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان منتقل شده است.
,
 
,
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این محورها ۳۶۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.
,
 
,
سهرابی بیان کرد: در زمان جابه‌جایی وظایف، میزان بالایی از مطالبات در قالب دیون پیمانکاران راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی منتقل شده است.
,
 
,
وی در مورد برنامه‌های اداره کل راهداری برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری، گفت: این مسئله به اعتباراتی که در سال جاری در این خصوص دیده و به ما اعلام شود بستگی دارد و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه