اخبار داغ

نظری در گفت‌وگو با دانا:

عجله برای به ثمر رسیدن مذاکرات تا انتخابات، خطای راهبردی است/ لغو تفکیکی تحریم‌ها؛ قطعه جدید پازل غرب در وین

عجله برای به ثمر رسیدن مذاکرات تا انتخابات، خطای راهبردی است/ لغو تفکیکی تحریم‌ها؛ قطعه جدید پازل غرب در وین
نماینده مردم خمین در مجلس گفت: یک بار در برجام تعجیل کردیم در حالی که برخی حتی برای یک بار متن این توافق را نخوانده بودند؛ این تعجیل باعث شد خسارت محض بر کشور تحمیل شود.
[

«علیرضا نظری»، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مصوبه آذر ماه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مسیر را به طور دقیق برای دولت مشخص کرده است گفت: بعد از گذشت دو ماه از این مصوبه مقرر شده بود که چنانچه طرف های برجامی به تعهدات خود عمل نکنند، ایران تعهدات خود را لغو کند به خصوص خروج از عضویت داوطلبانه پروتکل الحاقی موضوع مهمی بود که دولت با حمایت قانونی مجلس ملزم به اجرای آن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه رهبری راه را برای دولت و مجلس روشن کردند ادامه داد: لغو تحریم ها و راستی آزمایی طرف های برجامی راهبرد جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که تمام این اقدام انجام شود ، دولت می تواند لایحه ای به مجلس ارائه کرده و در خصوص برگرداندن تعهدات برجامی تصمیم قانونی بگیرد.

,

نظری با اشاره به اینکه راه برای چانه زنی یا وقت کشی های بی حاصل باقی نمانده است تصریح کرد: قانون به طور کامل و صریح مسیر را روشن کرده است و فرمایشات رهبری هم در این خصوص شفاف است؛ بردن این مسئله مذاکرات به حاشیه به گونه ای که مثلا تحریم ها را از هم تفکیک کرده یا حرکت گام به گام را تعریف کنند مورد تایید نیست.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه لغو تحریم ها نیاز به مذاکره ندارد عنوان کرد: اقداماتی که ما انجام دادیم روشن است و اقداماتی که غربی ها باید انجام دهند نیز مشخص است؛ الان زمان اقدام است نه زمان چانه زنی و فرسایشی کردن مذاکرات.

,

وی با اشاره به اینکه طرف های برجامی می داند که جریان غرب گرا آورده ای در این سال ها برای مردم نداشته است و مردم به واسطه مشکلاتی که در طول 7 سال و نیم گذشته برای کشور به وجود آمده است گله مند و ناراحت هستند عنوان کرد: غرب می خواهد جریان وابسته به خود در ایران را تقویت کند از این رو تلاش می کند برجام با مذاکرات فرسایشی، طولانی و مشکوک همچنان در دستور کار باشد تا بتواند در آستانه انتخابات آورده ای برای جریان غرابگرا در کشور داشته باشد.

,

نظری با اشاره به اینکه جایی برای چانه زنی های بی اساس نیست و همه چیز روشن و شفاف است ادامه داد: تیم مذاکره کننده مراقب باشد که در دام مذاکرات طولانی و فرسایشی گرفتار نشود و در این صورت سریعا به کشور برگشته تا در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه غنی سازی 60 درصد در کشور به انجام رسیده و عجله ای نداریم که مذاکرات تا انتخابات حتما به نتیجه ای که معلوم نیست چه خواهد بود برسد تصریح کرد: یک بار در برجام تعجیل کردیم در حالی که برخی حتی برای یک بار متن این توافق را نخوانده بودند؛ این تعجیل باعث شد خسارت محض بر کشور تحمیل شود و امروز بعد از گذشت حدود 5 سال همچنان سردرگم به دنبال حقوق خود باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه عجله برای به ثمر رسیدن مذاکرات خطای راهبردی است خاطرنشان کرد: باید با دقت همه جوانب کار سنجیده شده و حقوق تضییع شده ملت احقاق شود.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه