اخبار داغ

یک مقام صنفی در گفت‌وگو با دانا اعلام کرد؛

علت اصلی کمیاب شدن جوجه یکروزه/ درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت

علت اصلی کمیاب شدن جوجه یکروزه/ درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اعلام زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی و تعطیلی برخی تولید کنندگان جوجه، گفت: قاچاق جوجه یکروزه کمتر از ۲ درصد است تاثیری در بازار ندارد و دلیل اصلی کمبود جوجه یکروزه بالا رفتن هزینه‌های تولید است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که برخی از تولید کنندگان معتقدند در سایه عدم نظارت، بخش زیادی از جوجه‌های یکروزه به صورت غیرقانونی از کشور خارج می‌شود و این موضوع باعث افزایش قیمت جوجه شده است، انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه می‌گوید: ممکن است قاچاق جوجه به دلیل اختلاف نرخ ارز در آن طرف مرزها باعث التهاب بازار شده باشد، اما دلیل اصلی افزایش هزینه‌های تولید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

میزان رقم جوجه ریزی کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد

, میزان رقم جوجه ریزی کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد,

محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در مورد کمیاب شدن جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ گفت: در هفته‌ گذشته بیش از  ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه جدید به سالن‌های پرورش مرغ وارد شدند و رقم جوجه ریزی تا ۱۲۵ میلیون قطعه افزایش یافته است اما این میزان کفاف مصرف داخلی برای تهیه گوشت مرغ را تامین نمی‌کند ولی فعلا در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

, محمدرضا صدیق پور , راه دانا,

وی ادامه داد: در جلسات ستاد تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی با حضور تشکل‌های تولیدکننده مرغ گوشتی، اعلام کردیم که قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان برای جوجه یکروزه قیمت سال گذشته است و بایستی این نرخ در سال جدید اصلاح شود. در حقیقت قیمت پیشنهادی ما ۵۲۰۰ تومان بود؛ اما به دلیل ایجاد آرامش در بازار مرغ تنها قیمت مصوب مرغ را افزایش دادند و قرار شد اصلاح قیمت مصوب جوجه یکروزه به زمان دیگری موکول شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه در افزایش قیمت مصوب مرغ، افزایش قیمت جوجه یکروزه هم لحاظ شد،اضافه کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی جوجه یکروزه را به طور متوسط ۵۲۰۰ تا ۵۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند و قیمت تمام شده جوجه یکروزه در سال جاری کمتر از ۵ هزار تومان نیست.
 

,
,
,
,

تعطیلی و زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه

, تعطیلی و , زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه, زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه,

صدیق پور با اشاره به اینکه تولیدکنندگان جوجه یکروزه در ۸ ماه نخست سال گذشته با ۱۵۰۰ تومان کمتر از قیمت مصوب جوجه خود را به فروش رساندند و زیان ۱۴۰۰ میلیارد تومانی به تولید کنندگان تحمیل شد، گفت: بارها در کارگروه تنظیم بازار، تامین زیان مورد تصویب قرار گرفت ولی متاسفانه تاکنون علیرغم پیگیری و مکاتبات هیچ اقدام موثری انجام نشد و تعدادی از تولیدکنندگان با وجود این زیان امکان بازگشت به صحنه تولید را ندارند. این تولیدکنندگان از صحنه تولید خارج شدند و خروج آنها نیز مشکلاتی برای تولید جوجه ایجاد کرده است.

,

وی توضیح داد: انجمن جوجه یکروزه با وجود مشکلات، تلاش کرد تا جوجه مورد نیاز کشور را تامین شود؛ البته ممکن است به دلیل تفاوت نرخ ارز در آن طرف مرز تعداد کمی از جوجه‌های یک روزه قاچاق شود و همین افراد با فروش آن با قیمت‌های گزاف باعث التهاب بازار شده باشند، اما دلیل اصلی کمبود جوجه یکروزه بالا رفتن هزینه‌های تولید است که باعث کاهش تولید جوجه شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان گفت: هم‌اکنون صادرات غیرقانونی جوجه یکروزه به خارج از مرزها کمتر از ۲ درصد از تولید است و در صورت کنترل توسط مسئولان مربوطه آسیب زیادی به تولید وارد نخواهد کرد و افزایش نرخ مصوب جوجه یکروزه از سوی وزارت کشاورزی جذابیت کسب سود از این راه را کم می‌کند و باعث کاهش قاچاق خواهد شد و از سوی دیگر افزایش تولید را به دنبال دارد.

,
,
,


انتهای پیام/ط

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه