اخبار داغ

یادداشت؛

القای «تدارکاتچی» بودن رئیس‌جمهور، راهی برای دلسردکردن مردم!

القای «تدارکاتچی» بودن رئیس‌جمهور، راهی برای دلسردکردن مردم!
اخیرا برخی دولتمردان سعی دارند با تنزل جایگاه ریاست جمهوری به «تدارکاتچی»، شخص رئیس جمهوری را فاقد اختیارات قانونی و تنها مجری سیاست‌های حاکمیت نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ دوماه تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان داریم. در این ایام به فراخور شروع فعالیت‌های انتخاباتی و با انگیزه‌های مختلف و به یاری گسترش ارتباطات در فضای مجازی شاهد القائات ناصواب و شبهات مختلفی در باب انتخابات هستیم. یکی از پرتکرارترین شبهات، موضوع سطح اختیارات ریاست جمهوری در ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
اخیرا برخی دولتمردان سعی دارند با تنزیل جایگاه ریاست جمهوری به «تدارکاتچی»، شخص رئیس جمهوری را فاقد اختیارات قانونی و تنها مجری سیاست‌های حاکمیت نشان دهند!
,

این در حالیست که مصادیق فراوانی موجود است که حسن روحانی برخلاف مصالح کشور و مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توصیه‌های رهبری عمل کرده است که بارزترین آن پافشاری بر مذاکراتی است که جز ذلت و نفوذ و از هم گسستگی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دستاوردی برای کشور نداشته است.
,
,

هم‌صدایی جریان اصلاحات و اعتدال با رسانه‌های معاند خارجی در قضیه هیچ کاره بودن رییس جمهور، تردید ما را به یقین تبدیل می‌کند که این القائات بخشی از پروژه عملیات روانی انتخابات 1400 و در راستای فرار از پاسخگویی و توجیه کاستی‌ها و کم کاری‌ها و نواقص بی‌شماری است که در دولت فعلی شاهد هستیم.
,
,

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، در سخنرانی نوروزی خود با اشاره به این شبهه پرتکرار، با مقایسه سطح اختیارات سران قوا در جمهوری اسلامی ایران و برشمردن برخی اختیارات و وظایف منحصر بفرد، عنوان ریاست جمهوری را پرمشغله ترین و پرمسئولیت ترین مقام مدیریتی کشور عنوان کردند.
,
,

با کمی جستجو در اینترنت و یا تَورق مُجلّد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مطالعه اصول ۶۰، ۷۰ و ۱۱۳ و همچنین اصول ۱۲۲ تا ۱۳۹ قانون اساسی می‌توان اختیارات و مسئولیت‌ها و وظایف گسترده ریاست جمهوری در ایران را مشاهده کرد.
 
,
,
با کمی جستجو در اینترنت و یا تَورق مُجلّد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مطالعه اصول ۶۰، ۷۰ و ۱۱۳ و همچنین اصول ۱۲۲ تا ۱۳۹ قانون اساسی می‌توان اختیارات و مسئولیت‌ها و وظایف گسترده ریاست جمهوری در ایران را مشاهده کرد.
,
 
,
, ,

تقریبا همه مراکز مدیریتی در کشور و امکانات حکومتی در اختیار ریاست جمهوری است. همه بودجه کشور و مدیریت صرف آن بودجه به صلاحدید و دستور و تحت مدیریت مستقیم رییس جمهور است.
,
,

انتخاب هیئت وزیران، معاونین و مشاورین ارشد در سطح ملی، انتخاب 31 استاندار و 450 فرماندار و 1070 بخشدار از جمله اختیارات مدیریتی رییس جمهور و قوه مجریه است. علاوه بر این، ریاست 27 شورای عالی در سطح ملی از جمله: شورای ملی اشتغال، شورای عالی انرژی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی صادرات و واردات، شورای عالی صنایع دریایی و شورای ملی جوانان و همچنین نظارت و مدیریت غیر مستقیم بر 13 شورای عالی دیگر بخشی از اختیارات گسترده و منحصر بفرد شخص رییس جمهور است.
,
,

بررسی سطح اختیارات نهاد ریاست جمهوری در ایران، فارغ از اینکه اثبات می‌کند این دست شبهات و القای هیچ کاره بودن دولت به منظور فرار از پاسخگویی به مردم و سست کردن اراده ملت و کاهش سطح امید و انگیزه و اعتماد عمومی است، بیانگر این نکته مهم هم هست که قرار است در انتخابات پیش رو و با مشارکت و انتخاب مستقیم مردم، سرنوشت اختیارات ذکرشده و مدیریت کلان کشور حداقل برای مدت چهارسال به شخص جدیدی سپرده شود.
,
,

حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، بارها به این نکته اشاره فرموده اند که «در کشور، مشکل بدون راه حل وجود ندارد و بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است». از این رو، مردم شریف ایران اسلامی باید با مغتنم شمردن انتخابات به عنوان فرصت بی بدیل اصلاح سیستم خسته و مریض دستگاه اجرایی کشور، با مدنظر قرار دادن شاخص‌های رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی برگرفته از روشنگری‌ها و بیانات امامین انقلاب، از بین نامزدهای مطرح، فردی دارای صلاحیت و درایت، راستگو و شجاع، با ایمان و قوی اراده، مدیر و انقلابی و جوان و تازه نفس و دارای برنامه و تیم اجرایی توانمند و با سابقه درخشان و قابل دفاع در عرصه مدیریتی کشور را برگزینند و سکان اداره کشور را به او بسپارند تا به یاری خدا و با هم افزایی قوای مقننه و قضاییه، شاهد رشد و شکوفایی کشور و برطرف شدن کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های خسارت بار سال‌های گذشته و ریشه کن شدن فساد باشیم. انشاالله
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه