اخبار داغ

اهداف احیا برجام در روزهای پایانی دولت/ دست های پشت پرده به دنبال چه چیزی در وین هستند؟

اهداف احیا برجام در روزهای پایانی دولت/ دست های پشت پرده به دنبال چه چیزی در وین هستند؟
کارشناسان علوم سیاسی هدف از برگزاری مجدد نشست کمیسیون مشترک برجام در روزهای پایانی دولت را یک فریب افکار عمومی با هدف رای آوری جریان همسو با دولت و بهره برداری در انتخابات پیش رو می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام با اعضای گروه 1+4 بدون حضور آمریکا مجددا و در حالی که کمتر از دوماه تا پایان دولت باقی مانده در وین برگزار شد. سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان در این نشست بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی تاکید کرده و افزود: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نشست وین در روزهای پایانی دولت در حالی از سر گرفته شد که رهبر معظم انقلاب چندین بار به صراحت شرط جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی را منوط به برداشته شدن همه تحریم ها دانسته اند اما اروپا درروزهای اخیر چندین نفر از مسئولان و نهادها را مجددا تحریم کرده اند.

,

عملیات روانی برای فریب افکار عمومی 

, عملیات روانی برای فریب افکار عمومی ,

غلامعلی کریمی در گفنگو با خبرنگار  صاحب نیوز؛ پیگیری ادامه مذاکرات برجام در این مقطع را یک نوع عملیات روانی برای فریب افکار عمومی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین بار تاکید و به مذاکره کنندگان توصیه کرده اند که حرف همه مسئولان کشور و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران این است که ابتدا آمریکا باید همه تحریم ها را لغو کند، سپس ایران پس از راستی آزمایی و تایید لغو تحریم ها، به تعهدات برجامی خود برخواهد گشت.

, صاحب نیوز,

این کارشناس سیاسی افزود: پس از اعلام موضع و عزم جدی جمهوری اسلامی، این فضای روانی با چند هدف دنبال شد تا به اصطلاح زمان بگیرند اول اینکه کلام ولایت و رهبر جامعه دینی شکسته شود که این شیوه شیاطین از اول عالم بوده که سخن قطعی رهبر جامعه دینی را می شکستند و با این کار اهداف بسیاری دیگر از جمله کم کردن ابهت و عظمت سیطره امام مسلمین، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و تضعیف روحیه جریان انقلابی همزمان دنبال می شود.

,

وی با بیان اینکه نظام سلطه روی کار آمدن جریانی که به تعبیر حاج قاسم کوچه به دشمن می دهد را مطلوب می داند خاطرنشان کرد: تیم بایدن و اتحادیه اروپا به دنبال این هستند که امتداد جریان فعلی که مذاکرات برجام را امضا کردند مجددا روی کار بیاید از طرفی با نزدیک شدن به ایام انتخابات و به دلیل اینکه دولت کارنامه قابل دفاعی ندارد و پایگاه مردمی خود را از دست داده است یک فضای روانی در داخل و خارج کشور ایجاد می شود و آقای رئیس جمهور و سخنگوی دولت نیز حرف های مبهم از گشایش هایی مطرح می کنند که تاثیر چندانی در جامعه ندارد.

,

تلاش برای ادامه حیات یک جریان سیاسی درکشور

, تلاش برای ادامه حیات یک جریان سیاسی درکشور, تلاش برای ادامه حیات یک جریان سیاسی درکشور,

کریمی رای آوری جریان نفوذی که تحریم سوختی را با تحریم انرژی تعویض می کند در انتخابات پیش رو و ایجاد دو قطبی کاذب در جامعه توسط جریان غربگرای داخلی را از دیگر اهداف ایجاد فضای روانی ایجاد شده دانست و تصریح کرد: انرژی جامعه معمولا در دوقطبی سازی ها هدر رفته و تصمیم گیری درستی انجام نمی شود و جامعه را به سمت تنش، تجمع و اعتراض می کشاند جریانی هم که قوه مجریه را در دست دارد یه این فضاسازی ها نیاز دارد اگر چیزی هم مطرح می کند فقط وعده و وعید است.

,

وی با بیان اینکه فضا سازی های روانی از کاخ سفید شروع و تا پاستور ادامه دارد کار جریان نفوذ است افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نفوذ یعنی اینکه عملکرد یک مسئول در کشور به همان گونه ای باشد که خواست  مامور سازمان سیا باشد وقتی مبنا و ساختار فکری یک جریان بر این باشد که کلید حل همه مسائل را باید در کاخ سفید جستجو کند طبیعتا به راه حل های دیگر نمی تواند فکر بکند و یا همه را بی فایده می داند بنابراین تلاش های این جریان فقط برای ادامه حیات یک جریان سیاسی است.

,

اهداف اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در مجتمع غنی سازی نطنز

, اهداف اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در مجتمع غنی سازی نطنز, اهداف اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در مجتمع غنی سازی نطنز,

همزمان با برگزاری این نشست ها که در محافل داخلی و خارجی کشور بازتاب و واکنش هایی را در برداشت، اقدام خرابکارانه ای در تاسیسات مجتمع غنی‌سازی نطنز اتفاق افتاد که بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی و تحلیلگران به دست داشتن اسرائیل و آمریکا در این اقدام تروریستی هسته ای اذعان داشته اند. مقامات اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی بلافاصله بعد از وقوع این حادثه گفتند رژیم صهیونیستی در این سانحه نقش داشته است و این سانحه با انفجاری بزرگ رخ داده است که کاملا سیستم برق مستقل و شدیدا تحت حفاظت داخلی را که تا‌مین‌کننده برق سانتریفیوژهای زیرزمینی است، تخریب کرده است.

,

از نگاه ناظران بین المللی، رژیم صهیونیستی با عملیات خرابکارانه در نطنز چند هدف مشخص از جمله تضعیف توان هسته‌ای ایران، کاهش قدرت چانه زنی تهران در مذاکرات وین و در نهایت تلاش جهت به بن بست کشاندن گفتگو‌های پیش‌رونده و رو به جلو را همزمان دنبال کرد.

,

خواسته مشترک دولت و طرف های اروپایی و امریکایی در احیا مذاکرات برجام 

, خواسته مشترک دولت و طرف های اروپایی و امریکایی در احیا مذاکرات برجام , خواسته مشترک دولت و طرف های اروپایی و امریکایی در احیا مذاکرات برجام ,

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در واکنش به همزمانی اقدام خرابکارنه در تاسیسات هسته ای نطنز و مذاکرات وین اظهار کرد: آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا بدلیل اینکه اطمینان پیدا کرده اند که دولت آینده در جمهوری اسلامی ایران یک دولت انقلابی خواهد بود تلاش می کنند در روزهای پایانی این دولت برجام را احیا کنند از طرف دیگر دولت فعلی کشورمان نیز چون هیچ دستاوردی در مسائل کلان ندارد که در پایان کار خود به مردم اعلام کند و برجام هم به تعبیر رهبر انقلاب خسارت محض بوده و به کشور تحمیل شده و آمریکا از برجام خارج شده و اروپایی ها هم هیچ کاری نکردند لذا دولتمردان به این نتیجه رسیدند که برجام را احیا کنند.

, صاحب نیوز,

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر لغو کامل تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی درصورت راستی آزمایی و تایید آن خاطرنشان کرد: این مذاکرات نتیجه ای جز اینکه افکارعمومی فریب داده شود تا جریان همسو با دولت فعلی در انتخابات پیش رو رای آوری داشته باشد ندارد و این یک فریب افکاری عمومی محسوب می شود چون آمریکا و اروپایی ها به دنبال برجام های 2 و 3 و بیشتر هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه آنها می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از مسائل منطقه ای و توان دفاعی و هسته ای عقب نگه دارند خاطرنشان کرد: تصور آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی ها این بود که خرابکاری در مجتمع غنی سازی نطنز همزمان با نشست وین باعث می شود ما را در مذاکرات منفعل خواهد کرد اما برخلاف تصور آنها نه تنها باعث انفعال ما نشد بلکه نتیجه عکس برای آنها داشت  و این اتفاق حرکت ما برای غنی سازی 60 درصد را سرعت بخشید و ما سانتریفیوژها را ارتقا دادیم. غنی سازی 60 درصد هم سوخت زیردریایی ها را تامین می کند و هم نیاز ما برای تولید رادیو داروها را تامین می کند.

,

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی و خرابکارانه در مجتمع نطنز همزمان با برگزاری مذاکرات قطعا با یکدیگر ارتباط دارد و اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی در انجام ان اتفاق نظر داشتند ولی آنها باید بدانند که با این اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در این زمینه عقب نشینی نخواهد داشت تصریح کرد: علی رغم توطئه های متعدد دشمنان در 42 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود پافشاری می کند اما به هر حال دشمنان از هر اقدامی بزرگ یا کوچک برای ضربه زدن یا کند کردن سرعت پیشرفت ایران در همه زمینه ها فروگذار نیست چون خواسته های دشمن حد یقفی ندارد.

,

نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی پایان یافت که قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه داشته باشد این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به دوری از فرسایشی بودن مذاکرات ناکید کردند اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی دولت و همچنین کارشکنی های رژیم صهیونیستی و طرف های مذاکره کننده آیا دولت خواهد توانست از این فرصت باقی مانده برای احیا برجام استفاده کند و از آن برای انتخابات پیش رو بهره برداری تبلیغاتی داشته باشد یا خیر؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه