اخبار داغ

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان:

ارتش، بازوی پرتوان نظام در تامین امنیت کشور است

ارتش، بازوی پرتوان نظام در تامین امنیت کشور است
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان گفت: تلاش‌های ارتش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و وظایف اصلی آن که در قانون اساسی نیز آمده، حفظ تمامیت ارضی است و نیروهای ارتش، بازوان پرتوان نظام هستند که توانسته‌اند امنیت مورد رضایت مردم را برقرار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; امیر سرتیپ دوم داود حمدی امروز در نشست خبری در آستانه روز ارتش ضمن تبریک این روز اظهار داشت: نامگذاری این روز به عنوان روز ارتش، نشانگر تلاش، مجاهدت و دلاورمردی‌های ارتش از زمان پیروی انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده و ارتش کماکان نیز با دفاع از حریم و مرزهای جمهوری اسلامی ایران سبب تامین امنیت و شکوه و اعتلای نظام جمهوری اسلامی شده و ارتش، گوش به فرمان و مطیع ولایت فقیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نیروهای 4 گانه ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در دریاها با اسکورت تمام کشتی‌ها و شناورها از لحاظ تجاری امنیتی برای اقتصاد کشور، مجاهدت می‌کنند و پدافند هوایی ارتش در حفظ حریم هوایی کشور با اسکورت هواپیماهای مسافربری و ایجاد امنیت هوایی و سایر اقدامات در آسمان کشور به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا بتواند امنیت لازم را تامین کند به‌گونه‌ای که هر هواپیمایی بخواهد از آسمان ایران بگذرد باید مجوز داشته باشد که نشانگر اقتدار ارتش است.

,

حمدی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در ایجاد امنیت هوایی و شناسایی مرزهای هوایی تلاش می‌کند، افزود: نیروی زمینی ارتش هم در دوران جنگ تحمیلی و هم قبل از آن در قائله‌های متعدد که معاندین در مناطق مختلف کشور در تلاش برای ایجاد مشکل به نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند در مرزها و در دفاع و حفظ از کیان ارزشمند نظام، تلاش‌های شایسته‌ای انجان داده‌اند.

,

فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: تلاش‌های ارتش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و وظایف اصلی آن که در قانون اساسی نیز آمده، حفظ تمامیت ارضی است و نیروهای ارتش، بازوان پرتوان نظام هستند که توانسته‌اند امنیت مورد رضایت مردم را برقرار کنند.

,

وی با اشاره به اقدامات مردم‌یاری ارتش در حوادث مختلف از جمله زلزله سرپل‌ذهاب، ترکمن صحرا، آق‌قلا و رفع آلودگی‌ها در گیلان اظهار داشت: این اقدامات نشانگر این است که ارتش به عنوان بازوی ولایت و قدرت بی‌ادعا در هر کجایی که نظام، احساس کند که ارتش توانایی و یارای کار داشته باشد، پیشقدم است.

,

حمدی با اشاره به توان رزمی و دفاعی کشور خاطرنشان کرد: زمانی برای تامین تجهیزات باید چشم به کشورهای دیگر می‌دوختیم اما امروز کارهایی در کشور در حوزه نظامی و دفاعی انجام می‌شود که نه تنها نیازی به کشورهای بیگانه نداریم بلکه توان و آمادگی رزمی برای استفاده در زمان بحرانی را داریم.

,

فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان و نیروها در اولویت سلسله مراتب نیروهای ارتش قرار گرفته و از امادگی رزمی گرفته تا مشکلات روحی و روانی، بیماری‌های صعب‌العلاج تدبیری شده که خانواده‌ها فقط به فکر نگهداری از بیمار باشند و سایر مسائل، حل شده است.

,

وی افزود: در این راستا با وتجه به ماموریتی بودن شغل نیروهای ارتش، 126 خانه سازمانی در زنجان در حال ساخت بوده و این پروژه‌ها ادامه خواهد داشت تا اگر همکاری برای ماموریت می‌آید، خانواده‌اش نیز با خیالی آسوده وی را همراهی کنند.

,

 

,

*‌ پیشگامی تیپ زنجان در دفاع مقدس

, *‌ پیشگامی تیپ زنجان در دفاع مقدس, *‌ پیشگامی تیپ زنجان در دفاع مقدس,

فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: تیپ 216 جزء یگان‌هایی بود که قبل از آغاز جنگ تحمیلی به منطقه کردستان مراجعه کرده و برای دفاع از کشور در برابر معاندین و اشرار، وارد عمل شده بود.

,

وی با بیان اینکه ایپ 216 در اکثر عملیات‌ها شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدای ارتش زنجان 828 شهید بوده که 700 شهید متعلق به تیپ 216 است.

,

حمدی با اشاره به عملیات مردم‌یاری در دوران کرونایی اظهار داشت: تیپ زنجان از 24 اسفند 98 از استان خارج شده و تا 4 اردیبهشت 99 در غرب استان گیلان حضور داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور در تمام روستاهای آن منطقه، خانه‌به‌خانه بسته‌های رفع آلودگی را در بین روستاییان (481 روستا) توزیع کردیم.

,

حمدی با بیان اینکه نیروهای نظامی ابتدا پیش‌بینی، سپس پیشگیری و درمان دارند، گفت: قبل از شیوع کرونا در استان سعی کردیم نسبت به تهیه و انبار مواد ضدعفونی‌کننده اقدام کنیم.

,

وی افزود: با توجه به اینکه ورود و خروج دسته‌جمعی در پادگان داریم هم نسبت به ضدعفونی محیط، اقدام شد و هم روزانه تمام ورودی‌ها تب‌سنجی شده و موارد مشکوک، قرنطینه می‌شوند.

,

حمدی ادامه داد: آسایشگاه مجزا برای قرنطینه سربازان داشته و دقت بیشتری برای نگهداری افراد داریم زیرا سلماتی نیروی انسای بسیار مهم است.

,

فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دیدار چهره‌به چهره با نیروها توسط تیم‌های مختلف جهت بررسی مشکلات جسمی و روحی سربازان و نیروها نیز از دیگر اقدامات در این حوزه است.

,

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان ارتش زنجان برای پذیرش بیماران کرونایی اظهار داشت: این بیمارستان هم‌کنون با صد درصد ظرفیت، آماده پذیرش بیماران کرونایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه