اخبار داغ

جهاد محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی اوج گرفت؛

از ۲۵۰۰ ویزیت پزشکی رایگان تا توزیع صدها هزار بسته معیشتی در ماه مهمانی خدا

از ۲۵۰۰ ویزیت پزشکی رایگان تا توزیع صدها هزار بسته معیشتی در ماه مهمانی خدا
اقدامات جهادی همراه با مشارکت مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی راهگشا و حل‌کننده بسیاری از چالش‌ها و معضلات کشور بوده است در همین راستا از ابتدای سال ۳۵۰۰ جهادگر در نقاط محروم خراسان رضوی و حاشیه شهر مشهد اقدامات جهادی خود را جهت خدمت به مردم محروم ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با چالش‌های فراوان روبه‌رو بود که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، محرومیت و استیصالی بود که در مناطق مستضعف کشور حکم فرما بود. ازاین‌رو با دستور امام خمینی(ره) «جهاد سازندگی» با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده در ایران تأسیس شد. پس‌ازآن شاهد آن بودیم که دسته‌دسته مردم انقلابی با تخصص‌های گوناگون جذب این نهاد انقلابی شدند تا بتوانند گام کوچکی در راستای آبادانی و رفع محرومیت مناطق مختلف کشورشان بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اقدامات جهادی همراه با مشارکت مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی راهگشا و حل‌کننده بسیاری از چالش‌ها و معضلات کشور بوده است. در همین خصوص مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» لذا این جمله‌ رهبر انقلاب اسلامی به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند.

, ., .,

رفته‌رفته روحیه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت از مناطق مستضعف کشور تبدیل به یک فرهنگ جا افتاده شد که در این خصوص بسیج سازندگی، متشکل از نیروهای مردمی با تخصص‌های گوناگون با ایجاد اردوهای جهادی، عمرانی، فرهنگی و پزشکی اقدامات مثمرِ ثمری در جهت رفع محرومیت ها برداشته است.

,

, ,

در همین خصوص محمد روحانی، مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: نیروهای مردم همواره در خط مقدم محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم بوده‌اند ازاین‌رو امسال در ایام نوروز که بسیاری از افراد به دنبال تفریح و استراحت بودند 408 گروه فعال جهادی و 3500 نفر جهادگر در خاسان رضوی در مناطق محروم استان فعالیت کردند.

,

وی افزود: همچنین 3 قرارگاه جهادی در شهرستان‌های سبزوار، تایباد و خواف مستقر شدند. این گروه‌های جهادی تخصصی در زمینه‌های پزشکی و درمانی، عمرانی، تبلیغی و فرهنگی و آموزشی و علمی به فعالیت پرداختند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطر نشان شد: فعالیت‌ها شامل بازسازی و احداث خانه برای خانواده‌های نیازمند، مرمت مدرسه‌های منطقه، ویزیت و درمان بیماران و در موارد خاص ارجاع رایگان بیماران به بیمارستان‌های مشهد، مباحث علمی، انگیزشی، آینده‌نگری و غیره می‌شود.

,

, ,

روحانی تصریح کرد: در نوروز 1400 یک قرارگاه ملی در خواف با حضور 14 گروه جهادی با استعداد خدمات عمرانی پروژه‌های انتقال آب و استخر و مدرسه و خانه محروم را در دستور کار داشته‌اند.

,

وی ادامه داد: قرارگاه استانی در تایباد با حضور 15 گروه جهادی با استعداد 250 نفر جهادگر اقدامات پزشکی آموزشی عمرانی و مسکن محرومین انجام‌شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در قرارگاه استانی سبزوار 200 جهادگر در حاشیه کویر منطقه روداب سبزوار گروه جهادی دانشجویی و ناحیه سلمان مشهد اقدامات عمرانی و ساخت مسکن محرومین و برای ماه رمضان سبد معیشتی توزیع کردند.

,

, ,

روحانی عنوان کرد: در تربت حیدریه گروه جهادی یاس فاطمی در قالب گروه پزشکی ۲۵۰۰ ویزیت در بخش‌های عمومی، زنان، کودکان، دندانپزشکی، انجام آزمایش‌ها به‌صورت گسترده انجام‌شده است و در کل ۴۰۸ گروه جهادی به تعداد ۳۵۰۰ نفر در نقاط محروم استان و حاشیه شهر مشهد اقدامات جهادی خود را جهت خدمت به مردم محروم ارائه کردند.

,

وی اظهار کرد: در استقبال از ماه رمضان به پیشنهاد فرماندهی سپاه امام رضا علیه‌السلام هر پایگاه بسیج حداقل ۲۰ بسته معیشتی و حداقل ۲۰ وعده افطار یا سحر را در برنامه خود قرار داده است که در کل استان انشا الله صد هزار بسته معیشتی و صد هزار نفر در سفره افطار یا سحر پایگاه‌ها با کمک مردم و خیرین عزیز اجرا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه