اخبار داغ

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان

وضعیت مزارع گندم در استان زنجان خوب نیست

وضعیت مزارع گندم در استان زنجان خوب نیست
بختکی مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش جمعیت سن گندم در گندم زارهای استان زنجان گفت: کاهش بارندگی‌ها گندم کاران را در مبارزه با سن گندم دل سرد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی الله بختکی در گفت‌و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به ادامه عملیات مبارزه با سن گندم در استان زنجان اظهار کرد: شرایط هوایی سرعت رشد سن گندم را در مزارع استان افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سن گندم در تمامی مزارع استان زنجان وجود دارد ادامه داد: کشاورزان باید هر چه زود تر مبارزه با سن گندم را در مزارع خود آغاز کنند.

,

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن گندم در مزارع شهرستان‌های سلطانیه، ابهر، ایجرود، خدابنده و زنجان بیشتر است و تراکم سن در مزارع سایر شهرستان‌ها خیلی پایین است.

,

وی با اشاره به اینکه شرایط هوایی کمبود بارش ها گندم کاران را در مبارزه با سن گندم دل سرد کرده است ادامه داد: کشاورزان نباید در این شرایط دل سرد شوند چرا که فرصت بارندگی و بهبود شرایط گندم زارهای استان زنجان وجود دارد.

,

بختکی با تاکید بر اینکه اگر کشاورزان و گندم کاران تا حدود ده روز آینده مزارع خود را سم پاشی نکنند سن گندم به شرایط تخم ریزی رفته و سم پاشی کشاورزان بی تاثیر خواهد بود عنوان کرد: این موضوع باعث افزایش هزینه مبارزه در دوره های بعد می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تا به امروز مبارزه با سن گندم در ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان زنجان انجام شده است افزود: پیش بینی ما این است که مبارزه با سن گندم در استان به ۵۵ هزار هکتار برسد.

,

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: کشاورزان در مبارزه با سن گندم امسال اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند و باید هر چه سریع تر عملیات سم پاشی را در مزارع آغاز کنند امسال با توجه به شرایط هوایی تراکم سن گندم در مزارع استان زنجان بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

,

وی با اشاره به کمبود بارندگی و افزایش دما گفت: این عوامل هر روز باعث افزایش جمعیت سن گندم در مزارع استان زنجان می‌شود.

,

بختکی در ادامه با اشاره به مبارزه با آفت ملخ مراکشی همچنان در شهرستان طارم ادامه دارد و تا به امروز در ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار مراتع طارم با این آفت مبارزه شده است عنوان کرد: برای ادامه مبارزه نیاز به اعتبار در استان داریم.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنان مناطق آلوده جدیدی در طارم وجود دارد و شناسایی شده و نیاز است روند مبارزه با این آفت تداوم داشته باشد.

,

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان افزود: اگر مبارزه با ملخ مراکشی با تاخیر انجام شود و تخصیص اعتبار نیز به تاخیر بیفتد آفت ها بالدار شده و به تهدیدی جدی برای باغات زیتون طارم تبدیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه