اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

رمضان؛ ماه برابری غنی و فقیر/ فرصتی یک ماهه برای خودشناسی و خداشناسی

رمضان؛ ماه برابری غنی و فقیر/ فرصتی یک ماهه برای خودشناسی و خداشناسی
غلامرضا عبدوس گفت: ماه رمضان ماهی است که غنی و فقیر در انجام فرمان الهی هه مکلف اند و تکلیفی یکسان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام غلامرضا عبدوس معاون حوزه علمیه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت  با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه خود سازی و ماه عبادت است، گفت: خداوند در این ماه به برخی افراد توفیقاتی را عطا می کند که اگر تلاش کنند می توانند به خیلی از چیزها دست یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

عبدوس با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که انسان می تواند از صفات رذیله دست بردارد، اظهار کرد: گاهی به نفس عماره حمله می شود و خداوند روزه را قرار داد که بتوانیم از آتش جهنم در امان بمانیم.

,

معاون حوزه علمیه سمنان در خصوص همدلی مردم تشریح کرد: ماه رمضان ماه همدلی است و افراد می توانند در این ماه گرسنه ای را سیر کنند و یا برهنه ای را بپوشانند که اگر در این مسیر قرار بگیرند هیچ وقت پشیمان نخواهند شد.

,

وی در خصوص کوچک شدن سفره ها و مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: در ایامی هستیم که توان اقتصادی مردم کم شده است اگر کسی یک دانه خرما با دست خودش انفاق کرد ثوابش برابر با انباری از خرما است که بعد از مرگ وی برای او خیرات دهند.

,

عبدوس درباره ثواب افطاری دادن تاکید کرد: در قرآن اشاره شده است که ثواب افطاری و سحری دادن بسیار تاکید شده است امروز ما می توانیم با تهیه سبدهای کالا و بسته های معیشتی بر در خانه های مردم برویم و این سبدها را سر سفره این عزیزان قرار دهیم.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماهی است که انسان درد گرسنه گان را بهتر متوجه می شوند، افزود: ماه رمضان ماهی است که غنی و فقیر در انجام فرمان الهی همه مکلف اند و تکلیفی یکسان دارند.

,

عبدوس خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه بندگی خداست ماهی است که قرار است مقدرات ما رغم بخورد در این ماه باید از بداخلاقی ها دوری کنیم از درگاه خداوند عف و بخشش طلب کنیم تا مارا ببخشند.

,

وی در خصوص خداشناسی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه مبارک در مرحله اول باید خود را بشناسیم و بعد خدا را بشناسیم واگر خداشناس شدیم به وظایف خودمان بیشتر آشنا می شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه