اخبار داغ

متخلفان حمله به آبگیر پروژه بن-بروجن معرفی شوند

متخلفان حمله به آبگیر پروژه بن-بروجن معرفی شوند
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: استان مجاور باید بداند رفتار گستاخانه در حمله به تجهیزات آبگیر بن-بروجن باید پیگیری قانونی و با متخلفان برخورد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، فرهاد رئیسی شامگاه گذشته در سیصد و چهل و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: موج چهارم کرونا اکثر شهرها را رو به سیاهی حرکت داده بنابراین باتوجه به حساسیتی که وجود دارد می‌طلبد مجموعه مدیریت شهری همچون گذشته و به صورت مستمر ضدعفونی معابر عمومی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: سازمان حمل و نقل بار و مسافر، سازمان مدیریت پسماند و سازمان‌ مدیریت آرامستان‌ها ازجمله سازمان‌هایی هستند که باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی تاکید بیشتری شود و مسئولان آرامستان ضمن تکریم خانواده‌های متوفی باید برای جلوگیری از تجمعات و برگزاری مراسم سوگواری اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به تجمع مردم استان در دفاع از حقوق آبی بیان کرد: مردم استان برای دفاع از حق و حقوق طبیعی خود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از میدان حضرت قمربنی‌هاشم(ع) تا پلیس‌راه زنجیره مردمی تشکیل دادند و خواستار لغو اجرای طرح بهشت‌آباد شدند.

رئیسی ادامه داد: حضور نمایندگان مردم در شورای اسلامی در کنار مردم سبب دلگرمی آن‌ها بود و با قدرت و انگیزه بیشتری برای دفاع از حقوق خود در میدان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در تشکیل زنجیره چشمگیر بود، گفت: ضرورت داشت تا این اتفاق رخ دهد تا مسئولان متوجه شوند چه اتفاق ناگواری در این استان در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری مردم نجیب و شریفی هستند اما اگر حقشان رعایت نشود تحمل نخواهند کرد و برخورد می‌کنند بنابراین مسئولان استان اصفهان باید سریعا موضع خود را نسبت به عمل وقیحانه و غیرقانونی حمله به تجهیزات آبگیر بن-بروجن شفاف کنند و مسببین این عمل را به مجازات خود برسانند.

وی با بیان اینکه مسئولین استان باید طرح شکایت در دستگاه قضایی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: ضمنا مسئولین استان مجاور باید بدانند تا پایان این دولت باید مشکل بن-بروجن حل شود، چرا که نجابت و مظلومیت مردم ماهم حدی دارد.

رئیسی تصریح کرد: نباید از منش مردم استان سوءاستفاده شود و در یک محیط خالی از تنش، مشکلات رفع و در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت سیاه شهرکرد می‌طلبد جلسات با حضور تعداد افراد کمتری برگزار و در صورت عدم ضرورت، جلسات لغو شود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت نیروهای شهرداری گفت: می‌طلبد حضور نیروها و ارائه خدمات توسط شهرداری در دونوبت صبح و بعدازظهر ارائه تا از تجمع جلوگیری به عمل آید.

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید هوشمندسازی و خدمات الکترونیک در اولویت کاری قرار بگیرد و سامانه تلفن گویا فعال‌تر از گذشته شود.

وی افزود: اجرای طرح زوج و فرد برای حضور مراجعین در شهرداری می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از تجمع و گسترش شیوع ویروس کرونا شود.

توکلی یکی از مشکلات شهری را کم جلوه دادن مشخصات سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌های اجتماعی در شهر به صورت پراکنده هستند و از این سرمایه‌ها و نوابغ به درستی بهره‌برداری نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید میزان ماندگاری سرمایه‌گذار را در شهر افزایش داد و به نوعی مکان را برای افراد برندسازی کنیم.

عضو شورای اسلامی با اشاره به افزایش میزان متوفیات در ایام شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و افزایش فوتی‌ها وسعت آرامستان از بخش غرب به سمت جاده سامان باید افزایش یابد.

امامقلی بلالی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از حضور افراد در شهرداری و ایجاد تجمع می‌طلبد به صورت تلفنی نوبت‌دهی انجام شود و ارائه بیشتر خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد.

بلالی گفت: با توجه به اینکه در شهرکرد با کمبود زمین مواجه هستیم می‌طلبد برای آرامستان تقاضای تملک کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: در ستاد استانی کرونا همچنان بر دورکاری کارکنان تاکید شده و این امر در شهرداری اعمال شده و موارد پیشگیری و بهداشتی تماما رعایت می‌شود اما متاسفانه در برخی واحدها یک نیرو وجود دارد و امکان دورکاری میسر نیست.

وی گفت: برخی خدمات شهرداری در حال حاضر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و در تلاش هستیم که بتوانیم خدمات بیشتری را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم اما از شهروندان تقاضا می‌شود حتی‌الامکان به شهرداری مراجعه نکنند و کارهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه