اخبار داغ

حکایت سنگربانانی که در راه مبارزه با آمریکا از جان خود گذشتند؛

خون شهدا؛ نگهبانان همیشگی خلیج فارس/ راه شهیدان دارا و رئیسی ادامه دارد

خون شهدا؛ نگهبانان همیشگی خلیج فارس/ راه شهیدان دارا و رئیسی ادامه دارد
بیست و نهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷، آب‌های نیلگون خلیج فارس شاهد نبرد نابرابر اما جسورانه دریادلان هرمزگانی با نیروی دریایی آمریکا بود، هرچند که در آن زمان رزمندگان ما با کمترین امکانات دل به دریا زده بودند؛ اما با سرنگونی یکی از هلیکوپترهای پیشرفته آمریکایی ثابت کردند جوانان این مرز و بوم با حداقل امکانات جانانه در مقابل هر گونه تهدیدی ایستادگی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛  29فروردین ماه سال 1367در شرایطی که آمریکا از اقدامات صدام برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران کاملا نا امید شده بود در آبهای نیلگون خلیج فارس مستقیما وارد شد تا بلکه با حمله به سکوهای نفتی ایران نظام مقدس اسلامی را با چالش و شکست رو به رو سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حمله به سکوهای نفتی برای شکست ایران خیالی بیش باطل برای آمریکایی ها نیست؛ زیرا کشورمان جوانانی دارد که برای دفاع از امنیت و آسایش کشور از جان و مال خود می گذرند.

,

در آن روز هنگامی که به یگان دریایی سپاه جزیره بوموسی از این حمله مطلع می سازند دریا دلان سپاه با آماده سازی قایق های خود به یاری نیروی دریایی ارتش رفتند و  اهداف مورد نظر را شناسایی کردند.

,

ایستادگی جانانه و هوشمندانه نیروهای ارتش با همراهی دریادلان سپاه معادله دشمن را برای به چالش کشیدن ایران اسلامی در حوزه خلیج فارس به هم ریخت و بار دیگر با ریختن خون شهدا در آن روز انقلاب اسلامی آبیاری شد.

,

هر چند که در آن زمان رزمندگان ما با کمترین امکانات دل به دریا زده بودند اما با سرنگونی یکی از هلیکوپترهای پیشرفته آمریکایی ثابت کردند جوانان این مرز و بوم با حداقل امکانات جانانه در مقابل هر گونه تهدیدی ایستادکی می کنند.

,

در آن زمان که رزمندگان از شادی پیروزی صلوات می فرستادند یک هواپیمای آمریکایی با تیربار به قایق رزمندگان شلیک کرد و باعث به شهادت رسیدن گروهی از مدافعان وطن شد.

,

ناکامی آمریکا در رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید دارا و رئیسی همراه بود  و این شهدا با خون خود درقعر آبهای خلیج فارس نوشتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

,

بیست و نهم فروردین ماه سال ۱۳۶۷ برابر اول ماه مبارک رمضان بود و هنگامی که سایر رزمندگان به قایق مورد اصابت قرار گرفته رسیدند شهید رئیسی نفس های آخرش را می کشید و شهید اسحق دارا در آب های خلیج فارس پر پر شده بود تا نگهبان همیشگی خلیج فارس باشد.

,

عصا هم نتوانست شور و شعور انقلابی را از شهید دارا بگیرد

, عصا هم نتوانست شور و شعور انقلابی را از شهید دارا بگیرد,

شهید اسحق دارا در سال 1345 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و منزلشان همجوار یا مسجد بود و این حسن همجواری سبب پرورش یافتن او در این مکان مقدس شد.

,

در زمانی که کودکی بیش نبود همراه با برادرشهیدش در صف مبارزین انقلاب قرار داشت و با همراه داشتن عکس امام خمینی(ره) به دادن شعارهای انقلابی می پرداخت و دست از مبارزه بر نداشت تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسدارن پیوست و در سال 1362 در جنگ دفاع مقدس به شدت مجروح شد  و با عصا راه می رفت.

,

اشتیاق و شور انقلابی لحظه ای او را آرام نمی کرد و این امر سبب شد مسئول عملیات جزیره بوموسی شود و در نبرد نابرابر با آمریکایی ها به ضیافت الهی برود.

,

خون شهدا نگهبابان همیشگی خلیج فارس

, خون شهدا نگهبابان همیشگی خلیج فارس,

شهید اسدالله رئیسی در سال 1324 در خانواده ای مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد و خانه ای که صوت دلنشین قرآن همواره طنین انداز بود رشد و پرورش یافت.

,

برای پیروزی انقلاب اسلامی با سایر اعضای خانواده در صف مبارزه با رژیم ستمشاهی قرار داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و به پایگاه دریایی بوموسی اعزام شد.

,

شهید اسدااله رئیسی همراه با سایر همرزمانش در عملیات های مختلف چنان وحشتی را در استکبار جهانی به وجود آورنده بودند که آمریکا جنایتکار برای جلو گیری از رزم بی امان  این دریادلان غیور وارد شدند.

,

شهید رئیسی در سال 1367 دعوت حق را لبیک گفت و خون این شهید بزرگوار نگهبان همیشگی خلیج فارس شد.

,

هر چند که در سال 1367 آمریکای جنایتکار دو نیروی متخصص و انقلابی ما را در آبهای خلیج فارس به شهادت رساندند؛ اما جهاد و دفاع از وطن همچنان ادامه داشته و پرچم مبارزه با ظلم و ستم در آبهای خلیج فارس توسط دریادلان غیرتمند بر افراشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه