اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

سرمای دیررس بهاره به ۸۳ هزار هکتار از باغات و اراضی گندم لرستان خسارت زد

سرمای دیررس بهاره به ۸۳ هزار هکتار از باغات و اراضی گندم لرستان خسارت زد
صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرمای دیررس بهاره به ۸۳ هزار هکتار از باغات و اراضی گندم لرستان خسارت وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امسال شاهد تاخیر در بارندگی های پاییزه و بهاره بودیم به طوری که میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته۴۰ درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: علاوه بر کاهش بارندگی ها، ۷۰ هزار هکتار از اراضی گندم و ۱۳ هزار هکتار از باغات در استان به دلیل سرمای دیررس بهاره دچار خسارت شد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به کاهش بارندگی و سرمای دیررس بهاره، تولید محصولات زراعی کاهش یابد، در حالی که سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شد اما اگر روند کاهش بارندگی ها ادامه یابد احتمال خسارت در این بخش وجود دارد.

,

صالحیان عنوان کرد: خسارتی که به دلیل سرمای دیررس بهاره به باغات وارد شده، به گل تولید وارد شده که امیدواریم در باقیمانده فصل بهار شاهد بارش باران باشیم.

,

وی با اشاره به کشت بهاره در استان گفت: تعهد امسال برای کشت چغندر ۷۵۰۰ هکتار است که تاکنون ۶۵۰۰ هکتار کشت شده و با شش کارخانه قند قرارداد منعقد شده است که پیش بینی می شود امسال ۴۱۰ هزار تن از این سطح کشت برداشت شود.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین تعهد کشت سیب زمینی در استان شش هزار هکتار است که بالغ بر ۲۳۰ هزار تن از این سطح برداشت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه