اخبار داغ

رییس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:

رقم مشارکت‌های مردمی برای پیشگیری از کرونا به ۲۸۸ میلیارد تومان رسید

رقم مشارکت‌های مردمی برای پیشگیری از کرونا به ۲۸۸ میلیارد تومان رسید
رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی جمع‌آوری شده از سوی سازمان داوطلبان این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور از یکم فروردین تا ۲۹ اسفند سال گذشته (۹۹ ) به ۲۸۸ میلیارد تومان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم همتی در پاسخ به این سوال که جمعیت هلال احمر با وجود تحریم و فشارهای ظالمانه در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا چه مقدار کمک‌های نقدی و غیر نقدی داخلی و خارجی را دریافت کرده است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸۸ میلیارد تومان (۱۷۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در زمان شیوع کرونا و بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان کمک در زمان عادی شامل پروژه ها و اهدایی های ماندگار و در مجموع ۲۸۸ میلیارد تومان) توسط هلال احمر جمع‌آوری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: براساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمع آوری کمک های مردمی داخلی و خارجی و همچنین توزیع آن بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شد و این جمعیت از همان روزهای نخست، تمرکز خود را بر جمع آوری کمک های مردمی گذاشت و مردم خوب و فهیم ایران مثل همیشه در کنار جمعیت هلال احمر بودند و  مشارکت خوبی در این زمینه داشتند.
,
 
,
رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: در بحران شیوع بیماری کرونا بعد از شرایط جنگ تحمیلی و حتی بیشتر از آن و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، همدلی بی نظیری در کشور ایجاد شد که با تلاش‌های انجام شده توانستیم مشکلات ناشی از این بیماری را تا حد زیادی کنترل کرده و به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، این بیماری و اثرات مخرب ناشی از آن را مدیریت کنیم.
,
 
,
همتی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ همواره برای جذب کمک‌های بین المللی در راستای ارتقای سطح پاسخگویی خود به مردم در این  بحران و کمک به محرومان تلاش کرده است، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم و فشارهای ظالمانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی را دریافت و بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.
,
 
,
وی کمک های نقدی خارجی به جمعیت هلال احمر برای پیشگیری از کرونا را ۶۲۴ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، کمک های نقدی برای زلزله سی سخت را ۱۰۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و کمک های غیرنقدی  را ۱۷۰۰میلیارد و ۲۹۶میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۷۴ ریال عنوان و اعلام کرد : مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی برای موارد یادشده ۲۴۳۰ میلیارد و ۹۱۵میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۷۴ ریال بوده است.
,
 
,
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
,
 
,
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
,
 
,
جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، چهار معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، آموزش و پژوهش، پشتیبانی و منابع انسانی، معاونت امور بین الملل، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
,
 
,
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.
,
 
,
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه