اخبار داغ

اجرای مطالعه بالینی واکسن کوبایی کرونا در ایران مجوز گرفت

اجرای مطالعه بالینی واکسن کوبایی کرونا در ایران مجوز گرفت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مطالعه فاز سوم واکسن کرونای «سوبرانا» (مشترک بین کوبا و پاستور ایران) کد اخلاق گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مطالعه واکسن سوبرنای کرونا ساخت کوبا که از نوع پروتئین نوترکیب (از ناحیه RBD) با دو دوز تزریقی (با و بدون دوز سوم بوستر)، است در ایران بررسی می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس این گزارش مطالعه فاز سوم بالینی واکسن سوبرنا به صورت دو سو کور و روی جمعیت ۱۸ تا ۸۰ سال در ایران انجام می‌شود.
,
 
,
واکسن سوبرنا ساخت یک شرکت کوبایی است که فاز اول و دوم مطالعه بالینی انسانی آن در این کشور انجام شده و قرار است فاز سوم مطالعه بالینی ایران علاوه بر کوبا در کشورهای ایران و مکزیک نیز انجام شود.
,
 
,
۲۱ اسفند سال گذشته، ۱۰۰ هزار دوز واکسن سوبرنای کوبا برای انجام فاز سوم مطالعه بالینی وارد ایران شد و قرار است بعد از انجام مطالعه این واکسن دو دوزه بر روی ۵۰ هزار ایرانی و در صورت تایید نتایج مطالعات آن در انستیتو پاستور ایران به صورت مشترک و همزمان با کوبا تولید شود.
,
 
,
سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر اعلام کرده بود: احتمالا از بین واکسن های کرونای تولید داخل، واکسن کوبایی که در انستیتو پاستور ایران قرار است تولید شود، زودتر از بقیه به نتیجه می رسد.
,
 
,
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز ۲۱ اسفند ۹۹ همزمان با ورود محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن سوبرنای کوبا به کشور اعلام کرد: محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن Soberana_۰۲  برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا ، از مسیر ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و به تهران ارسال شد.
,
 
,
به گفته او، مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.
,
 
,
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازتولید نوترکیب بخشی از RBD اسپایک (آنتی ژن S) ویروس کووید۱۹ کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دوز با فاصله ۲۸ روز استفاده خواهد شد.
,
 
,
جهانپور ۲۱ اسفند سال ۹۹ گفت: مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روزهای اخیر آغاز شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل پنج دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روزهای ابتدایی سال جدید، آغاز می شود و به محض تایید نتایج، تولید آن در داخل کشور انجام می شود.
,
 
,
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز شنبه (۲۸ فروردین) اعلام کرد: تاکنون ۴۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه، ۶۵۰ هزار دوز واکسن از چین، ۱۲۵ هزار دوز واکسن کوواکسین از هند، ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از کره جنوبی ( از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی) و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.
,
 
,
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون، ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دوز دوم این واکسن را در ایران تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دوز رسیده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه