اخبار داغ

فرماندار رشتخوار:

نبود امکانات اولیه عامل جمعیت‌گریزی روستایی است/ گازرسانی به روستاهای محروم رشتخوار معطل بودجه

نبود امکانات اولیه عامل جمعیت‌گریزی روستایی است/ گازرسانی به روستاهای محروم رشتخوار معطل بودجه
تقاضای ساکنان روستاهای محروم خراسان رضوی در راستای ماندگاری قشر جوان و جمعیت روستایی مبنی بر بهره‌مندی از امکانات اولیه مانند نعمت گاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، از ۵۷ روستای دارای سکنه رشتخوار در حال حاضر ۵۰ روستا بهره‌مند از نعمت گاز هستند و تنها ۷ روستا محروم بخش جنگل این شهرستان فاقد نعمت گاز هستند، مشکلی که در فصول مختلف باعث مشکلات زیادی برای ساکنان این روستاها علی الخصوص در فصل زمستان شده است، تقاضای ساکنین این روستاها در راستای ماندگاری قشر جوان و ساکنان بهره مندی از امکانات اولیه مثل گاز است.

طبق نظرات کارشناسان پایین بودن جمعیت در این روستاها و نداشتن توجیه اقتصادی در انجام پروژه گاز رسانی مهمترین عامل عدم گازرسانی به این ۷ روستا عنوان شده است.

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگارصبح توس، گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی امروز در بحث آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای و شهرهای رشتخوار از آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.

وی در ادامه در رابطه با بحث گازرسانی در مناطق مختلف این شهرستان، افزود: در بحث گاز با پروژه اجرا شده در روستاهای شعبه و فاضلمند بخش جنگل که در سال گذشته انجام شد، نزدیک به ۹۷ درصد جمعیت روستای و شهر رشتخوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 عرب، در ادامه با اشاره به اینکه تنها ۷ روستا در بخش جنگل این شهرستان از نعمت گاز بی بهره هستند، بیان داشت:  روستاهای آهنگران، چاه شور، حوض کرم، دوچاهی، دوچاهی بالا، علی نقی سفلی و علی نقی علیا ۷ روستای فاقد گازرسانی در رشتخوار هستند، که بنا بر اعلام  نماینده شرکت گاز کار گازرسانی به روستاهای فاقد گاز این شهرستان با جمعیت حدود ۵۴۰ خانوار، حدود ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که این موضوع به دلیل بالاتر بودن از حد سرانه از اعتبارات تفویض شده به گاز استانی خارج است.

فرماندار رشتخوار، با اشاره به دستورالعمل های فعلی گازرسانی در رابطه با روستاهای با جمعیت کم، اذعان داشت: گازرسانی به روستاهای علی نقی و آهنگران بخش جنگل رشتخوار با توجه به نیاز به احداث ایستگاه تقلیل فشار و خطوط تغذیه و توزیع طولانی، دارای هزینه‌ای بالاتر از سرانه‌های مشخص قانونی برای اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی است.

وی با توجه به ابلاغ سیاست های جدید کشور در رابطه با روستاهای کم جمعیت فاقد گاز، یادآور شد: درصورت ابلاغ سیاست‌های جدید کشوری موضوع گازرسانی به این دو روستا مورد بازبینی و برنامه‌ریزی مجدد قرار خواهد گرفت، که امیدواریم این موضوع به زودی اجرایی و از نعمت ۱۰۰ درصدی گاز در سطح شهرستان بهره مند شویم.


ورود بنیاد علوی، کمک شایانی به حل مشکلات مردم روستاهای فاقد گاز در رشتخوار می کند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ورود بنیاد علوی، کمک شایانی به حل مشکلات مردم روستاهای فاقد گاز در رشتخوار می کند, ورود بنیاد علوی، کمک شایانی به حل مشکلات مردم روستاهای فاقد گاز در رشتخوار می کند,

عرب همچنین با توجه به مشکل سوخت ساکنین و روی آوردن برخی از مردم به طاق زارها موجود در چنگل، تصریح کرد: با توجه به ورود ۳ساله مجموعه بنیاد علوی به رشتخوار و بحث های محرومیت زدایی این نهاد امیدواریم ورود به این موضوع نیز در دستور کار این مجموعه قرار گرفته و هر چه زودتر شاهد بهره مندی مردم ۷ رستای فاقد گاز در بخش جنگل باشیم.

شایان ذکر است، در شهرستان رشتخوار تا ابتدای سال ۹۲ فقط ۱۰ روستا دارای گاز بوده که این رقم با استفاده از ظرفیت قانونی بند(ق) ناظر بر اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی و تعامل و همکاری مردم و مسوولان هم اکنون به ۴۹ روستا ارتقا یافته است.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه