اخبار داغ

رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس خبر داد؛

«سرخس» میزبان مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور

«سرخس» میزبان مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور
نوروزی گفت: با ارسال بخشنامه رسمی فدراسیون کشتی به سراسر کشور، برای نخستین بار در تاریخ این خطه، شهرستان سرخس میزبان مسابقات قهرمانی کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی نوروزی، رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: با ارسال بخشنامه رسمی فدراسیون کشتی به سراسر کشور، برای نخستین بار در تاریخ این خطه، شهرستان سرخس میزبان مسابقات قهرمانی کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: این مسابقات با حضور بیش از ۲۵ تیم از سراسر کشور در تاریخ ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ بر روی سه تشک کشتی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن شهید رامون شهرستان سرخس برگزار می‌شود.

,

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای کشتی و وجود قهرمانان ملی، سرخس با تیم کامل در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

,

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایعه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن است که به عنوان یک نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شده که به آن کشتی با شال هم می‌گویند.

,

کشتی آلیش از سال‌های بسیار دور به‌صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی و قزاقستان و در کل آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان و مازندران دارای آثار دیرینه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه