اخبار داغ

آغاز نابودی سرمایه زاگرس؛

آغاز ماجراهای آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران/ خامی در آتش می‌سوزد

آغاز ماجراهای آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران/ خامی در آتش می‌سوزد
فرماندار شهرستان گچساران از وقوع نخستین فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه خامی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار شاهد بروز آتش‌سوزی‌های فراوان در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم؛ یکی از نقاط استان که همه ساله مستعد آتش سوزی است و خسارات جبران ناپذیری را هم به بار آورده است شهرستان گچساران است که از فصل بهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان شروع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آتش‌سوزی سال گذشته در شهرستان گچساران خسارات زیادی را به بار آورد و حتی منجر به فوت یکی از دوست داران محیط زیست شد و البرز زارعی فدای جنگل‌های زاگرس شد.

,

بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان از جمله پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن در در۲۹ فقره آتش سوزی سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

,

فرماندار شهرستان گچساران پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه حفاظت شده خامی  ساعت ١٩ روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیروهای طبیعت دوست منطقه دیل، مارین، اسپر و نیروهای اداره منابع طبیعی پس از مهار در بامداد شنبه، شب گذشته به دلیل شعله های جا مانده در جنگل ها و مراتع دوباره روشن شد. 

,

اتابک با اشاره به این که به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش با مشکل مواجه شده شد بیان کرد: بیش از ۳۰ نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند و هم اکنون نیرو های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند.

,

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

,

اتابک گفت: این نخستین آتش‌سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه