اخبار داغ

فرماندار گچساران مطرح کرد؛

آغاز ماجراهای آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران

آغاز ماجراهای آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران
فرماندار شهرستان گچساران از وقوع نخستین فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه خامی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار شاهد بروز آتش سوزی های فراوان در جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم؛ یکی از نقاط استان که همه ساله مستعد آتش سوزی است و خسارات جبران ناپذیری را هم به بار آورده است شهرستان گچساران است که از فصل بهار آتش سوزی در جنگلها و مراتع این شهرستان شروع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آتش‌سوزی سال گذشته در شهرستان گچساران خسارات زیادی را به بار آورد و حتی منجر به فوت یکی از دوست داران محیط زیست شد و البرز زارعی فدای جنگل های زاگرس شد.

,

بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان از جمله پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن در در۲۹ فقره آتش سوزی سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

,

فرماندار شهرستان گچساران پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه حفاظت شده خامی ساعت ١٩ روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیروهای طبیعت دوست منطقه دیل، مارین، اسپر و نیروهای اداره منابع طبیعی پس از مهار در بامداد شنبه ، شب گذشته به دلیل شعله های جا مانده در جنگل ها و مراتع دوباره روشن شد. 

,

اتابک با اشاره به این که به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش با مشکل مواجه شده بیان کرد: بیش از ۳۰ نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند و هم اکنون نیرو های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند.

,

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخشی از جنگل‌ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

,

اتابک گفت: این نخستین آتش سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه