اخبار داغ

با ۲۸۰ امضا منتشر شد؛

نامه اعتراضی هنرمندان تئاتر خیابانی/ آقای وزیر صدایمان را بشنوید

نامه اعتراضی هنرمندان تئاتر خیابانی/ آقای وزیر صدایمان را بشنوید
بیش از ۲۸۰ هنرمند معترض تئاتر خیابانی در اعتراض به ناعدالتی‌ها و وضعیت نامناسب این حوزه از تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنرمندان تئاتر خیابانی در قالب بیانیه‌ای نسبت به شرایط موجود، ناعدالتی‌ها و روند معیوب فعالیت‌های نمایش خیابانی اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نامه که با مشخصات کامل به امضای بیش از ۲۸۰ هنرمند از سراسر کشور خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و منتشر شده اعتراض هنرمندان در قالب بندهایی مطرح شده است.

,

در بخش‌هایی از این بیانیه، اعتراض هنرمندان به رعایت نشدن مفاد اساسنامه در ساختار کانون تئاتر خیابانی، نبود ساماندهی جشنواره‌های تئاتر خیابانی کشور، نابرابری منزلت تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و عدم چرخش نخبگان و هنرمندان تئاتر خیابانی در امر داوری و انتخاب آثار، نبود سیاستگذاری صحیح و ترسیم چشم‌انداز تئاتر خیابانی و تبعیض در برخورداری برخی جشنواره‌ها از حمایت‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی، نبود شورای مشورتی در تصمیم‌گیری‌های تئاتر خیابانی و همچنین پاسخگو نبودن مدیران تئاتر خیابانی و ایجاد مافیا و ترویج بی اخلاقی در فضای جشنواره‌ها اشاره شده است.

,

در میان نام‌های هنرمندان تئاتر خیابانی معترض، برخی چهره‌های شناخته شده و برگزیده‌های جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و دبیران همایش‌ها و جشنواره‌ها و همچنین برخی از پیشکسوتان تئاتر خیابانی به چشم می‌خورد که به شرایط موجود و وضعیت نابسامان تئاتر خیابانی اعتراض خود را عنوان کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه