اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

تعاونی محصولات زرشک، زعفران و عناب ایجاد شود/ لزوم فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی

تعاونی محصولات زرشک، زعفران و عناب ایجاد شود/ لزوم فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی
ملانوری گفت: باید زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص تجّار کشور افغانستان فراهم شود چراکه فعالیت پایانه‌های مرزی به منافع مشترک بستگی دارد که لازم است با توجه به فرصت‌های مرز، سرمایه‌گذاری مشترک مطالعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ستاد توسعه خاوران پیش از ظهر امروز در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: طرح تشکیل ستاد توسعه خاوران را برای وزیر کشور فرستادم که بعد از مطالعه، خطاب به معاون اقتصادی وزیر کشور نوشتند "طرح خوبی است. در تمام استان‌ها انجام شود."

,

وی افزود: معاون اقتصادی وزیر کشور نیز این طرح را به تمام استان‌ها ارسال کرد و "یک ماه فرصت داد تا این طرح را به وزارت کشور ارائه کنند" که جای تقدیر دارد این طرح مورد توجه ملّی قرار گرفته است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی که طرح توسعه را ارائه کرده است باید به عنوان پیشگام تلاش کند تا طرح، موفق شود و ستاد توسعه خاوران به عنوان محور حرکت‌های استان قرار گیرد.

,

ملانوری افزود: با وجود کارگروه‌های زیاد، اما مسئولان، مردم و سرمایه‌گذاران گلایه دارند که هدف از تشکیل ستاد توسعه خاوران، این بود که تمام ظرفیت‌های قانونی را دور یک میز جمع کنیم.

,

وی اظهار کرد: قبل از توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به زمان توجه کنیم چراکه اگر فرصت از دست برود، بازگشت نخواهد شد.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: جهشی که دنبال آن هستیم، در ستاد توسعه خاوران محقق می‌شود.

,

ملانوری با بیان نامِ تمام سال‌هایی که مقام معظم رهبری نام‌گذاری کردند افزود: 23 سال است که نام‌گذاری سال‌ها انجام می‌شود و در بیشتر سال‌ها، بر معیشت و اشتغال تأکید و اعلام شده باید عزم و مدیریت جهادی داشته باشیم.

,

وی اظهار کرد: در قالب عزم ملی و مدیریت جهادی باید بسیج شوید تا به توسعه برسید.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار سرمایه‌های خدادادی، سرمایه‌های مردمی در استان داریم اما تمام سرمایه‌ها، پیوسته نیست و به یکدیگر کمک نمی‌کنند.

,

چه کسی غیر از مسئولان می‌خواهد موانع را رفع کند؟

, چه کسی غیر از مسئولان می‌خواهد موانع را رفع کند؟, چه کسی غیر از مسئولان می‌خواهد موانع را رفع کند؟,

ملانوری با بیان این‌که استعداد و ظرفیت وجود دارد اما برنامه وجود ندارد افزود: چه کسی غیر از ما مسئولان می‌خواهد موانع را رفع کند؟

,

وی اظهار کرد: ستاد را تشکیل دادیم تا دورهم بنشینیم و موانع را رفع و برنامه‌ریزی کنیم و اگر اقدامی در استان انجام نمی‌شود، با مرکز کشور مکاتبه و به صورت ملّی مشکل را حل کنیم.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیازی به تفویض اختیار نیست بلکه باید سرعت کار بالا برود و مدیرکل در کنار مردم روستایی حضور داشته باشد.

,

ملانوری افزود: اگر کنار هم باشیم، می‌توانیم تمام 23 شعار سال را جامه عمل بپوشانیم.

,

جمع شدیم تا منافع استان را رقم بزنیم

, جمع شدیم تا منافع استان را رقم بزنیم, جمع شدیم تا منافع استان را رقم بزنیم,

وی اظهار کرد: جمع شدیم تا منافع استان را رقم بزنیم؛ نه منافع شخصی و سیاسی.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید را به عنوان رأس و محور کار در دستور قرار دادیم و تولیدکننده را دعوت به کار و مانع‌زدایی می‌کنیم.

,

ملانوری افزود: ابتدای سال‌جاری ستاد رفع موانع تولید را به شهرستان طبس بردیم.

,

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی به پشت‌میزنشینی نیست بلکه باید از پشت میز بلند شویم و بخشی از کار را در صحنه عمل بگذاریم.

,

نهایت زمان پاسخ به استعلامات، دو هفته است

, نهایت زمان پاسخ به استعلامات، دو هفته است, نهایت زمان پاسخ به استعلامات، دو هفته است,

استاندار خراسان جنوبی گفت: نهایت زمان پاسخ به استعلامات توسط دستگاه‌ها و نهادها به کارگروه زیربنایی ستاد توسعه خاوران، باید دو هفته باشد و اگر دستگاهی در این مدت پاسخ نداد، طبق قانون نظر مثبت تلقی می‌شود.

,

ملانوری اظهار کرد: از دانشگاهیان و نخبگان، ایده می‌خواهیم تا ایده‌ها را تبدیل به طرح اجرایی کنیم؛ طرح‌ها به کارگروه زیربنایی می‌رود و استعلامات بی‌نام اخذ می‌شود و طرح در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: اگر طرحی طبق نظر کارشناسی، به ضرر سرمایه‌گذار ختم شود، اعلام کردیم جایگاهی در استان ندارد.

,

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

,

ملانوری با بیان این‌که می‌خواهیم ثابت کنیم که دنبال تحقق شعار سال هستیم افزود: اکنون هیچ موضوعی در کشور مهم‌تر از ایجاد اشتغال و توجه به معیشت و اقتصاد نیست.

,

وی اظهار کرد: بخشی از امنیت ما مرهون حضور مرزنشینان در شهرستان‌های مرزی است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در کنار استان‌های بزرگ و برخوردار کشور قابلیت دارد ضمن تأمین مایحتاج مردم خودش، به سایر استان‌ها نیز صادر کند.

,

ملانوری اظهار کرد: از این پس، جلسه ستاد توسعه خاوران هر هفته، پنج‌شنبه‌ها برگزار خواهد شد تا مشکلی در کارها مشاهده نشود.

,

تعاونی محصولات زرشک، زعفران و عناب ایجاد شود

, تعاونی محصولات زرشک، زعفران و عناب ایجاد شود, تعاونی محصولات زرشک، زعفران و عناب ایجاد شود,

وی گفت: دنبال این هستیم تا تعاونی در زمینه محصولات زرشک، زعفران و عناب با عضویت تمامی تولیدکنندگان در سال‌جاری ایجاد کنیم و این تعاونی در سطح ملّی باشد و تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، فرآوری و فروش را انجام شود و سود واقعی برای شخص کشاورز رقم بخورد.

,

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر تعاونی فعالی در زمینه این محصولات در استان داریم که می‌تواند آن‌چه گفتیم را محقق کند، از آن حمایت می‌کنیم چراکه دنبال موازی‌کاری نیستیم اما اگر نمی‌توانند در سطح مورد نظر فعالیت کنند، باید سریع‌تر تعاونی موردنظر شکل گیرد.

,

زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود

, زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود, زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود,

ملانوری تأکید کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص تجّار کشور افغانستان فراهم شود چراکه فعالیت پایانه‌های مرزی به منافع مشترک بستگی دارد که لازم است با توجه به فرصت‌های مرز، سرمایه‌گذاری مشترک مطالعه شود.

,

پیش از سخنان استاندار خراسان جنوبی، آقایان عابدی معاون اقتصادی استاندار و رئیس کمیته جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فرهادی معاون عمرانی استاندار و رئیس کمیته امور زیربنایی، خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌های نو، آیینه‌دار مدیرکل صدا و سیما و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، موهبتی، اکبری، ملکی رئیس کمیته پایش و ارزیابی، قوسی مدیرکل جهادکشاورزی، ناصری فرماندار بیرجند و قرائی رئیس شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گزارش کار ارائه و مطالبی بیان کردند.

,

کریمی فرماندار قاین، آخوندی فرماندار خوسف، حلاج‌مقدم فرماندار فردوس و محمدی فرماندار سربیشه نیز به صورت ویدئوکنفرانس مطالبی بیان کردند.

,

نیاز به کمیته آسیب‌شناسی است

, نیاز به کمیته آسیب‌شناسی است, نیاز به کمیته آسیب‌شناسی است,

محمدرضا قرائی رئیس شوراهای اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: نیاز به کمیته آسیب‌شناسی است تا قبل از این‌که سرمایه‌گذاران به بن‌بست بخورند، طرح آن‌ها از ابتدا تا انتها بررسی شود چراکه سرمایه‌گذارانی در استان وجود دارند که در کارشان مانده‌اند.

,

وی افزود: کارشناسان ادارات به خوبی گره و مشکل کارها را می‌دانند که نیاز است مشکلات از کارشناسان گرفته و کلید حل مشکلات را به آن‌ها بدهیم.

,

رئیس شوراهای اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: تا زمانی که زیرمجموعه باور به مانع‌زدایی نداشته باشد، مدیران نمی‌توانند کاری انجام دهند.

,

برگزاری 38 جلسه تخصصی از ابتدای تشکیل ستاد توسعه خاوران، لزوم دریافت و بررسی طرح‌های راهبردی و خاص شهرستان‌ها علاوه بر سایر پروژه‌ها، لزوم حضور دولت در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته و این‌که در قالب صندوق حمایت، دولت 49 درصد در کنار سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری کند تا انگیزه مردم بالا رود؛ ازجمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه