اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد؛

۲ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در استان راه اندازی می شود/کودک و همسرآزاری بیشترین دلیل تماس ها با مراکز اجتماعی استان

۲ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در استان راه اندازی می شود/کودک و همسرآزاری بیشترین دلیل تماس ها با مراکز اجتماعی استان
اسماعیل قربانی گفت: دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم تا دو ماه آینده راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با موضوع زنان و خانواده اظهار کرد: در حال حاضر، در استان خراسان شمالی شش مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان و فاروج فعال هستند که در امور خانواده و آسیب های اجتماعی به افراد آسیب دیده خدمات ارائه می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
قربانی گفت: در سال گذشته در شش مرکز اورژانس اجتماعی چهار هزار و ۴۰۶ آسیب دیده پذیرش شدند که در مقایسه با سال ۹۸ تعداد پذیرش شدگان تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.
,
 
,
وی به ترتیب همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و روابط فرا زناشویی را از مهمترین علل پذیرش افراد آسیب دیده در این مراکز عنوان کرد.
,
 
,
این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: تا دو ماه آینده نیز دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.
,
 
,
قربانی همچنین از جذب ۳۲ نیروی جدید در واحد اورژانس های اجتماعی استان از طریق برگزاری آزمون استخدامی خبر داد.
,
 
,
وی در ادامه به فعالیت مرکز خدمات شبانه روزی خط ۱۲۳ بهزیستی استان نیز اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار تماس با این مرکز انجام شد که در مقایسه با سال ۹۸ تعداد تماس ها برای درخواست مداخله اجتماعی از این مرکز تا صد در صد افزایش یافت.
,
 
,
وی کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسرآزاری را از بیشترین علل تماس با مرکز ۱۲۳ بهزیستی استان برای مداخله اجتماعی و حل مسئله عنوان کرد.
,
 
,
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی همچنین به فعالیت ۴۷ مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹، ۱۳ هزار و ۵۸۲ نفر با خط تماس ۱۴۸۰ این مراکز برای دریافت مشاوره ها تماس گرفتند که در مقایسه با سال ۹۸ تعداد این تماس ها تا ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.
,
 
,
قربانی در خاتمه از بهره برداری مرکز خانه امن بهزیستی استان برای حمایت از زنان خشونت دیده در آینده نزدیک خبر داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه