اخبار داغ

با ادامه روند ریزشی و کاهش شاخص کل رخ داد؛

ادامه بازی تکراری بورس در دومین روز هفته/ رکود در معاملات بازار سهام

ادامه بازی تکراری بورس در دومین روز هفته/ رکود در معاملات بازار سهام
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با ادامه بازی تکراری ریزش و افت ۹۰۰۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحدی ایستاد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاملات بازار سهام در دومین روز کاری هفته نیز با افت تقاضا و فشار شدید فروش در عمده نمادها آغاز به کار کرد و با ادامه روند ریزشی خود از ابتدای سال ۱۴۰۰ قرمز پوش ماند؛ در نقشه بازار هم تعداد رنگ‌های سبز انگشت شمارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روند نزولی بازار سرمایه در حالی از ابتدای سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد که مزیت آن یعنی نقدشوندگی از بین از دست رفته و روند کاهشی حجم، تعداد و ارزش معاملات تالار شیشه‌ای باعث ایجاد رکود در این بازار شده است. تصمیمات سازمان بورس نیز تاکنون نتوانسته نقدشوندگی و روند آن را بهبود ببخشید و از ادامه ریزش جلوگیری کند.

,

براساس این گزارش، موضوع بورس در دستور جلسه شورای هماهنگی سران قوا در روز سه‌شنبه خواهد بود و فردا نیز کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس سازمان بورس آخرین وضعیت بازار سهام را بررسی می‌کند؛ البته سازمان بورس در ادامه تصمیمات خود روز گذشته مصوب کرد دامنه نوسان قیمت سهام به مثبت ۶ و منفی ۳ درصد تغییر کند که این تصمیم از روز نخست اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

,
 
,
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود.
, معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود.,
 
,
ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۶۵۵۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۱۳۸ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۶۳ میلیارد تومان پول از بازار  خارج کردند.
,
 
,
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۹۰۰۴ واحد افت به ارتفاع یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با ۹۰۱ واحد نزول عدد ۴۳۲ هزار و ۴۵۸ واحد را ثبت کرد.
,
 
,
معامله‌گران در بورس یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۱۲۱ هزار نوبت و به ارزش ۱۴۷۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
,
 
,
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایشگاه اصفهان بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند.
,
 
,
 
,
شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۶۰ واحد کاهش به عدد ۱۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.
, شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۶۰ واحد کاهش به عدد ۱۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.,
 
,
معامله‌گران در فرابورس با انجام ۴۴ هزار معامله، ۷۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی را دادوستد کردند که ارزش آن بالغ بر ۵۰۸۸ میلیارد تومان بود که بخش عمده‌ای از این عدد به دلیل عرضه و فروش اوراق دولتی است.
,
 
,
نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی تندگویان با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بیشترین نقش داشتند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه