اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

۸۶ درصد گلزار شهدای لرستان ساماندهی شد

۸۶ درصد گلزار شهدای لرستان ساماندهی شد
زرینجویی با اشاره به ساماندهی ۸۶ درصد گلزار شهدای استان، گفت: ساماندهی مابقی گلزارها در دستور کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمود زرینجویی ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: لرستان ۶۳۰۰ شهید، ۱۶ هزار و ۴۴۵ جانباز و ۸۳۳ آزاده دارد که ۲۶۰ تا جانباز بالای ۷۰ درصد و بیش از ۱۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد هستند که دارای مشکلاتی می باشند و نیاز است که توجه ویژه ای در این راستا صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی با اشاره به جمع آوری وصیت نامه شهدا افزود: هم اکنون ۱۴۰۰ وصیت نامه از شهدای استان موجود است و با توجه به اینکه ۶۰۰ وصیت نامه دست خط شهدا می باشد و در چاپ اول ۱۳۹ تا از وصیت نامه ها چاپ شده و این موارد و محتواهایی برای موزه شهدا است.
,
 
,
مدیر کل بنیاد شهید لرستان تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ هزار  سرکشی از خانواده شهدا صورت گرفت که به دلیل شرایط کرونا ۱۱ هزار مورد به صورت تلفنی انجام شد.
,
 
,
زرینجویی عنوان کرد: امسال ۱۷ مادر شهید، شش پدر شهید و شش جانباز آسمانی شدند و باید پیگیری شود تا بحث تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی جمع آوری شود.
,
 
,
وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا گفت: در استان ۶۱۲ آرامستان وجود دارد که تاکنون ۸۶ درصد گلزار شهدا در قالب پنج هزار و ۴۷۰ مزار شهید ساماندهی شده است.
,
 
,
مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه حفاظت از گلزار شهدا مهمترین خواسته خانواده ها است، گفت: بحث حفظ و نگهداری گلزار شهدا موضوع مهمی بوده که نیاز است دستگاه های متولی و شهرداری نسبت به این وظیفه اقدام نماید.
,
 
,
زرینجویی با تاکید بر نوسازی تصاویر شهدا خاطرنشان کرد: تصاویر شهدا نیاز به بهسازی دارد و شهرداری باید پای کار باشد و تابلوهای آزاد راه و سایر قسمت ها را نوسازی کند.
,
 
,
وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا گفت: ۲۵۰ واکسن کرونا در مرحله اول برای افرادی که در اولویت بودند تزریق شده است.
,
 
,
مدیر کل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه موضوع اشتغال باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: در استان شش هزار و ۸۵۹ فرزند شهید و ایثارگر بیکار وجود دارد که تفاهم نامه هایی صورت گرفته و تعهداتی  ایجاد شد که دستگاه های اجرایی پای کار نیامدند و ضروری است برای ایجاد اشتغال همکاری لازم را داشته باشند.
,
 
,
زرینجویی خاطرنشان کرد: قرار شد ۲۵۰۰ اشتغال در طول پنج سال ایجاد شود که از طریق آزمونها و تسهیلات تاکنون ۲۸ درصد از ۲۵۰۰ اشتغال تحقق یافته و باید دستگاه ها پای کار باشند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مشکل زمین اصلی ترین مشکل در بحث مسکن ایثارگران است، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار واجد شرایط مسکن وجود دارد که سه هزار مسکن برای اولویت اول برنامه ریزی شده ولی مشکل زمین وجود دارد و باید راه و شهرسازی پای کار باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه